مزایای اوتمیل را بیشتر بشناسید: آنچه متخصصان درباره اوتمیل می‌گویند

اوتمیل یکی از محبوب ترین غذاهایی است که افراد برای بهبود سلامتی خود مورد استفاده قرار می دهند. این غذای ساده که سریع هم آماده می شود مزایای زیادی برای بدن به همراه دارد. بر اساس تحقیقات انجام شده اوتمیل می تواند منبع عالی از مواد مغذی باشد و نیازهای بدن شما را به چنین موادی برطرف کند. این ماده خوشمزه و ساده برای افرادی که به دنبال ایجاد تنوع در رژیم غذایی خود هستند هم عالی است. اگر احساس می کنید رژیم غذایی تان یکنواخت شده و از خوردن غذاهای تکراری خسته شده اید می توانید اوتمیل را در میان وعده ها یا وعده های غذایی اصلی تان بگنجانید. در این مقاله می خواهیم به سراغ بررسی مزایای اوتمیل برویم و ببینیم چرا باید این ماده غذایی را در رژیم مان داشته باشیم. پس تا انتها همراه ما باشید.

اوتمیل سرشار از مواد مغذی مفید است

یکی از مهم ترین دلایلی که باید اوتمیل را در رژیم غذایی خود بگنجانید وجود مواد مغذی فراوان در آن است. نیم پیمانه از جوی دو سر خشک در خود 150 کالری، 5 گرم پروتئین گیاهی، 27 گرم کربوهیدرات، 4 گرم فیبر و کمی چربی دارد. جوی دو سر در خود ویتامین ها و مواد معدنی متنوعی را جای داده است که از جمله آن ها می توان به آهن، منیزیم، روی، سلنیم، ویتامین های گروه ب و کلسیم و پتاسیم اشاره کرد. این ویتامین ها و مواد معدنی می توانند مزایای زیادی برای بدن شما داشته باشند و در عین حال کالری اندکی وارد بدن تان کنند. پس اگر به دنبال یک ماده غذایی سرشار از مواد مغذی هستید می توانید اوتمیل را هم امتحان کنید.

اوتمیل آنتی اکسیدان های مختلفی را برای بدن فراهم می کند

همانطور که می دانید آنتی اکسیدان ها مواد قدرتمندی هستند که با رادیکال های آزاد در بدن مبارزه می کنند. وجود رادیکال های آزاد در بدن باعث بروز بیماری ها و مشکلات مختلفی می شود و به اندام های مختلف بدن نیز آسیب می رساند. پلی فنول آنتی اکسیدان قدرتمندی است که در جوی دو سر یافت می شود و خاصیت ضد التهابی هم از خود نشان می دهد. پلی فنول ها در سطح سلولی می توانند با استرس اکسیداتیو مبارزه کنند و جلوی مشکلات و بیماری های بعدی را بگیرند. استرس اکسیداتیو در اصل عدم تعادل بین تولید رادیکال های آزاد و توانایی بدن برای مبارزه با اثرات ناخواسته آن هاست. اوتمیل به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی که در خود دارد می تواند به محافظت از قلب شما کمک کند و جلوی بیماری های قلبی و سکته را بگیرد. علاوه بر این، پلی فنول های موجود در این ماده با دیابت نوع 2 و چاقی مبارزه می کنند.

از تغذیه سالم شما پشتیبانی می کند

اگر به دلیل محتوای کربوهیدراتی اوتمیل دوست ندارید از آن استفاده کنید بهتر است بدانید که این ها مواد سالمی هستند که از وزن تان پشتیبانی می کنند. در واقع اوتمیل و مواد موجود در آن به گونه ای است که باعث مدیریت وزن می شود. یکی از مطالعات موجود نشان می دهد این مواد می توانند کیفیت رژیم غذایی و تغذیه شما را بهبود ببخشند و مزایای بی شماری برایتان به ارمغان بیاورند.

غلات کاملی برایتان فراهم می کند

اوتمیل به عنوان غلات کامل می تواند مزایای مختلفی برای بدن تان داشته باشد. زمانی که اوتمیل را مصرف می کنید می توانید از وزن تان پشتیبانی کنید و سلامت بیشتری داشته باشید. این موضوع به خاطر وجود فیبر و سایر مواد مغذی کلیدی است که باعث سیری بیشتر در افراد می شود و جلوی ریزه خواری های بعدی را تا حد زیادی می گیرد.

باعث سیری شما می شود

تا به حال برایتان پیش آمده است که احساس کنید هر چیزی می خورید سیر نمی شوید و مدام به سراغ تنقلات و مواد غذایی مختلف بروید؟ در چنین شرایطی بهتر است اوتمیل را هم امتحان کنید. اوتمیل تاثیر مثبتی بر روی سیری دارد و باعث می شود برای مدت زمان طولانی تری احساس سیری کنید. محققان در تحقیقات خود حس سیری افراد را بعد از مصرف اوتمیل و یک صبحانه معمولی بررسی کردند. افرادی که اوتمیل خورده بودند حس سیری بیشتری داشتند اما افرادی که از یک صبحانه معمولی استفاده کرده بودند بعد از چند ساعت به دنبال استفاده از تنقلات بودند.

فیبر بالایی در اوتمیل وجود دارد

شاید برایتان جالب باشد که بدانید نصف پیمانه اوتمیل می تواند 14 درصد نیاز روزانه شما به فیبر را برطرف کند. این نوع فیبر از سلامت شما محافظت می کند و می تواند بسیار مفید باشد.

اوتمیل از عملکرد سیستم ایمنی تان محافظت می کند

یکی از مطالعات انجام شده نشان می دهد اوتمیل حاوی بتا گلوکان است که به عنوان یک نوع فیبر شناخته می شود. این نوع فیبر نه تنها از عملکرد سیستم ایمنی بدن محافظت می کند بلکه سطح کلسترول و قند خون را هم کاهش می دهد. به همین دلیل مصرف منظم اوتمیل می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی و دیابت نوع 2 را کاهش دهد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید بتا گلوکان به عنوان آنتی اکسیدان هم در بدن عمل می کند. در این نقش، بتا گلوکان باعث می شود بدن در برابر بیماری هایی مثل آلزایمر هم مقاومت خوبی از خود نشان دهد.

این ماده باعث بهبود سلامت سیستم گوارش شما می شود، از التهاب روده پیشگیری می کند و به عنوان یک پریبیوتیک عمل می کند.

می تواند سطح قند خون را کاهش دهد

یکی از مطالعات انجام شده در سال 2020 نشان می دهد اوتمیل می تواند سطح قند خون را در افرادی که دیابت نوع 2 دارند کاهش دهد. مصرف اوتمیل به کاهش سطح قند خون  منجر شده است. محققان بر این باورند که چنین تاثیری به دلیل بتا گلوکان است و نتیجه می گیرند که اوتمیل را می توان برای مدیریت دیابت و پیشگیری از آن مورد استفاده قرار داد. با اینحال قبل از مصرف چنین ماده ای بهتر است با پزشک خود مشورت کنید تا مشکلی نداشته باشید.

اوتمیل کمک می کند عمر طولانی تری داشته باشید

یکی از مطالعات انجام شده در سال 2019  نشان می دهد مصرف اوتمیل می تواند خطر مرگ را کاهش دهد. این موضوع بدین خاطر است که اوتمیل در خود مواد مغذی دارد که باعث مراقبت از بدن در برابر بیماری هایی همچون بیماری قلبی و دیابت می شود و می تواند زندگی سالم تری برای افراد به ارمغان بیاورد. محققان در مطالعات خود دریافته اند که برخی از غذاها می توانند بیماری های قلبی را کاهش دهند و مرگ و میر افراد را کمتر نمایند. به عنوان مثال مصرف غلات کامل مثل اوتمیل می تواند خطر چنین بیماری هایی را کاهش دهد و طول عمر بیشتری برای افراد به ارمغان بیاورد.

چه نوع اوتمیلی را مصرف کنیم؟

یکی از مهم ترین سوالاتی که بیشتر افراد از ما می پرسند این است: چه نوع اوتمیلی را می توانیم مصرف کنیم تا از مزایای آن بهره مند شویم؟ پاسخ ما این است: شما می توانید از هر نوع اوتمیلی که با شکر و سایر شیرین کننده های مصنوعی شیرین نشده است استفاده کنید. نکته مهمی که شما باید به خاطر داشته باشید این است که اوتمیل یک ماده غذایی سالم است به شرطی که در آن از شیرین کننده و افزودنی های مصنوعی استفاده نشده باشد.

روش های سالم برای مصرف اوتمیل

اوتمیل

بله شما می توانید بدون هیچ مشکلی یک کاسه اوتمیل گرم را مصرف کنید و از مزایایی که برایتان به ارمغان می آورد لذت ببرید. به عنوان مثال می توانید کمی دارچین روی اوتمیل بریزید و از خاصیت ضد التهابی آن بهره مند شوید. یا اینکه آن را با کمی زنجبیل و میوه تازه میل کنید. علاوه بر این، می توانید آجیل ها، دانه ها یا کره بادام زمینی را هم به آن اضافه کنید. این مواد چربی های سالمی برایتان به ارمغان می آورند و می توانند بسیار مفید باشند.

به اوتمیل خود سبزیجات را اضافه کنید

شما می توانید از سبزیجات مختلف در اوتمیل خود استفاده کنید. هر چند این یک روش رایج و محبوب برای مصرف اوتمیل نیست اما می تواند یک انتخاب جذاب باشد و تنوع غذایی تان را بالاتر ببرد.

پروتئین را به اوتمیل اضافه کنید

اگر دوست داشتید می توانید با ترکیب پودر پروتئین گیاهی به اوتمیل، محتوای پروتئینی آن را افزایش دهید.  شما می توانید از مواد دیگری هم به عنوان پروتئین استفاده کنید و از مزایایی که این دو در کنار هم برایتان به ارمغان می آورند لذت ببرید.

از آن به عنوان ماده تشکیل دهنده استفاده کنید

جوی دو سر را می توان به عنوان یک ماده تشکیل دهنده خوشمزه در مواد غذایی مختلف مورد استفاده قرار دهید. شما می توانید جوی دو سر را در سوپ و آش استفاده کنید یا آن را با کره بادام و دارچین ترکیب نمایید و در کنار میوه های خشک مصرف کنید. به خاطر داشته باشید که جوی دو سر یک ماده عالی برای درست کردن توپک های انرژی، پن کیک، کوکی، بارها و مافین هاست.

سخن نهایی

اوتمیل یکی از بهترین مواد غذایی است که می توانید از آن برای تهیه یک میان وعده یا وعده غذایی سالم استفاده کنید. این ماده غذایی سرشار از مواد مغذی است، آنتی اکسیدان های قدرتمندی در خود دارد و می تواند از بدن شما در برابر بیماری های مختلف محافظت کنید. جوی دو سر با طعم بی نظیر خود یک انتخاب عالی برای تهیه پیش غذاها و غذاهای مختلف است. شما می توانید از این ماده برای تهیه مواد غذایی مختلف استفاده کنید و از مزایایی که برایتان به ارمغان می آورد بهره ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *