7 غذای سرشار از پروتئین برای خانم‌های ورزشکار: اگر ورزشکار هستید بخوانید

افرادی که ورزشکار هستند و در طول هفته تمرینات ورزشی مختلفی را انجام می دهند به مواد مغذی مختلفی نیاز دارند. این افراد به غذاهایی نیاز دارند که سوخت بدن شان را تامین کند و انرژی زیادی به آن ها ببخشد. خانم هایی که تمرینات ورزشی مختلفی را انجام می دهند از این قاعده مستثنی نیستند. این افراد باید اطمینان حاصل کنند که مواد مغذی کافی به بدن شان می رسانند و سطح انرژی مورد نیاز خود برای فعالیت های روزمره را به خوبی حفظ می کنند. در این میان برخی از مواد غذایی هستند که می توانند انتخاب خیلی خوبی برای افراد این چنینی باشند. از جمله این مواد غذایی می توان به پروتئین ها اشاره کرد. در این مقاله به مواد غذایی سرشار از پروتئین می پردازیم که می توانند برای خانم های ورزشکار گزینه بسیار خوبی باشند. پس تا انتها همراه ما باشید.

چرا غذاهای پروتئینی اینقدر برای ورزشکاران مهم است؟

قبل از اینکه به سراغ مواد غذایی سرشار از پروتئین برویم بهتر است ببینیم چرا   پروتئین برای بدن ورزشکاران اینقدر اهمیت دارد. همانطور که می دانید پروتئین یکی از مواد ضروری برای رشد عضلات و ترمیم بافت های اسیب دیده است. برای اینکه بتوانید به خوبی ورزش کنید نیاز به مواد مغذی همچون پروتئین دارید تا هم حجم عضلات خود را به درستی حفظ کنید و هم بتوانید از بافت های اسیب دیده خود محافظت نمایید. پروتئین از جمله موادی است که می تواند ریکاوری شما را بهبود ببخشد و در عین حال بدن سالم تری برایتان به ارمغان بیاورد.

جوی دو سر

یکی از بهترین منابعی که می توان به رژیم غذایی ورزشکاران اضافه کرد جوی دو سر است.  جوی دو سر یکی از بهترین موادی است که می توان از آن در وعده های غذایی مختلف همچون صبحانه استفاده کرد. کافیست کمی خلاق باشید تا بتوانید از جوی دو سر در تهیه مواد غذایی مختلف بهره ببرید.

یک دوم پیمانه از جوی دو سر می تواند چیزی حدود  5 گرم پروتئین وارد بدن تان کند. اما به خاطر داشته باشید که جوی دو سر تنها حاوی پروتئین نیست بلکه در آن موادی همچون منیزیم، روی و فولات هم دیده می شود. شما می توانید از جوی دو سر برای تهیه اوتمیل و کوکی های رژیمی استفاده کنید و از طعم آن لذت ببرید.

تخم مرغ

یکی دیگر از موادی که باعث بهبود فرآیند تناسب اندام خانم ها می شود تخم مرغ است. تخم مرغ دوست ندارید؟ بهتر است با این ماده غذایی مفید آشتی کنید. تخم مرغ را می توان برای صبحانه، ناهار و شام مورد استفاده قرار داد. این ماده سرشار از پروتئین است و کربوهیدرات بسیار اندکی در خود دارد. شما می توانید از این ماده خوشمزه برای تهیه املت استفاده کنید یا آن را به تنهایی مورد استفاده قرار دهید. یک عدد تخم مرغ بزرگ چیزی حدود 6 گرم پروتئین وارد بدن تان می کند. تخم مرغ را در کنار نان تست، آووکادو و گوجه فرنگی سرو کنید و از طعم آن لذت ببرید.

عدس

عدس

عدس از جمله مواد غذایی مهم برای تامین پروتئین، فیبر، آهن و آنتی اکسیدان است. اگر می خواهید بدن سالم تری داشته باشید عدس را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. اگر در اینترنت گشت و گذار کنید به رسپی های مختلفی برای استفاده از عدس می رسید. کافیست این ماده را با هویج، پیاز و گوجه فرنگی رنده شده ترکیب کنید و یک ماده خوشمزه به همراه ادویه های دلخواه تان به دست آورید. یک پیمانه عدس خشک می تواند 47 گرم پروتئین برای شما فراهم آورد. شما می توانید از این ماده برای بهبود پروتئین مورد نیاز بدن خود بهره ببرید.

گوشت مرغ

اگر عاشق مرغ هستید خبر خوبی برایتان داریم. مرغ یکی از بهترین انتخاب هایی است که برای افزایش پروتئین مورد نیاز بدن خود می توانید از آن استفاده کنید. مرغ حاوی پروتئین خیلی خوبی است و می تواند پروتئین مورد نیاز بدن ورزشکاران را به خوبی تامین کند. کافیست سینه مرغ را کمی طعم دار کنید و آن را به شکل گریل بپزید.

حبوبات

یکی دیگر از انتخاب هایی که برای بهبود سطح تناسب اندام خود دارید حبوبات است. حبوبات در خود پروتئین گیاهی دارند و می توانند کربوهیدرات های پیچیده، آهن، فیبر و پتاسیم را هم فراهم کنند.  شما می توانید از انواع حبوبات در پخت و پز خود استفاده کنید و از طعمی که در اختیارتان قرار می دهند لذت ببرید.

دانه های چیا

دانه چیا

دانه های چیا هم یکی دیگر از موادی هستند که می توانند برای خانم های ورزشکار یک انتخاب عالی باشند. یک پیمانه دانه چیا چیزی حدود 28 گرم پروتئین دارد. علاوه بر پروتئین در آن فیبر و اسیدهای چرب امگا 3 هم دیده می شود. شما می توانید این دانه های خوشمزه را در کنار موادی همچون ماست سرو کنید و از احساس سیری که به شما می دهند بهره ببرید.

آجیل یا کره آجیل ها

آجیل ها گزینه دیگری برای اضافه کردن پروتئین به رژیم غذایی شما هستند. فرض کنید می خواهید یک اسموتی خوشمزه برای خود تهیه کنید. کافیست کمی آجیل مثل بادام به این اسموتی اضافه کنید و از طعمش بهره ببرید. این مواد در خود پروتئین دارند. در کنار آجیل می توانید از کره آجیل ها همچون کره بادام زمینی هم استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که شما گزینه های زیادی برای استفاده از آجیل ها در رژیم غذایی خود دارید. پس نگران نحوه استفاده از آجیل ها نباشید.

سخن نهایی

در این مقاله به بررسی مواد غذایی پرداختیم که در خود پروتئین مناسبی دارند. اگر شما یک خانم ورزشکار هستید می توانید از این مواد غذایی برای بهبود سطح پروتئین بدن خود استفاده کنید. به کمک مواد غذایی که در این مقاله به شما معرفی کردیم می توانید حجم عضلات خود را به بهترین شکل ممکن افزایش دهید و عضلات قدرتمندتری داشته باشید. این موضوع برای افرادی که تمرینات حرفه ای تناسب اندام انجام می دهند می تواند یک موضوع مهم و البته ضروری باشد. شما از چه منابع پروتئینی در رژیم غذایی خود استفاده می کنید؟ چند بار در هفته از پروتئین استفاده می کنید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *