10 دقیقه بعد از غذا پیاده روی کنید و این مزایا را به دست آورید

زمانی که غذای خود را مصرف می کنید ممکن است وسوسه شوید و دراز بکشید. بعد از خوردن غذا بیشتر افراد دوست دارند استراحت کنند و به تماشای تلویزیون بپردازند. اما آیا می دانستید که 10 دقیقه پیاده روی بعد از غذا چه مزایای زیادی برایتان به همراه دارد؟ به خاطر داشته باشید که مزایای پیاده روی آنقدر زیاد است که در یک مقاله نمی توان همه آن ها را بیان کرد. زمانی که پیاده روی می کنید و در تمرینات ورزشی شرکت می کنید بدن سالم تری خواهید داشت و روح تان جلا پیدا می کند. در این مقاله به بررسی مزایای پیاده روی بعد از غذا می پردازیم تا ببینیم چطور می توانیم از چنین شرایطی به نفع خود بهره ببریم. پس تا انتها همراه ما باشید.

گوارش تان را بهبود می بخشد

بعد از خوردن وعده های غذایی معمولا معده ما سنگین تر می شود. کافیست 10 دقیقه بعد از غذا پیاده روی کنید تا گوارش خود را بهبود ببخشید و معده بهتر و سالم تری داشته باشید.  شاید برایتان جالب باشد که بدانید پیاده روی به گوارش و هضم غذا کمک می کند و اینکار از طریق حرکت غذا در سیستم گوارش انجام می شود. وقتی بعد از غذا پیاده روی می کنید دچار نفخ و سوء هاضمه نمی‌شوید و عضلات سیستم گوارش تان بهبود پیدا می کند.

سطح قند خون تان تنظیم می شود

کافیست 10 دقیقه بعد از غذا پیاده روی کنید تا بتوانید سطح قند خون خود را بهبود ببخشید. این موضوع را تحقیقات انجام شده هم ثابت می کند. مطالعات منتشر شده در مجلات معتبر نشان می دهد افرادی که بعد از خوردن وعده های غذایی یک پیاده روی کوتاه دارند می توانند سطح قند خون خود را کاهش دهند و خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را هم کمتر نمایند. پیاده روی مزایای زیادی برای بدن دارد و اگر به درستی مورد استفاده قرار گیرد می تواند مزایای بی شمارش را به ما نشان دهد.

به خاطر داشته باشید که پیاده روی بعد از غذا سطح قند خون را کاهش می دهد و باعث می شود بدن سالم تری داشته باشید. این برای افرادی که عدم تحمل انسولین دارند یا با دیابت دست و پنجه نرم می کنند مفید است.

به مدیریت وزن کمک می کند

مدیریت وزن

کمی پیاده روی به سبک زندگی خود اضافه کنید تا بتوانید وزن متعادل تری داشته باشید. این موضوع را تحقیقات انجام شده هم به خوبی نشان می دهد. یکی از مطالعات منتشر شده نشان می دهد پیاده روی بعد از غذا می تواند برای افرادی که می خواهند وزن کم کنند عالی باشد. پیاده روی های کوتاه روزانه به خصوص بعد از خوردن غذا باعث سوزاندن کالری های اضافی بدن می شوند. با گذشت زمان این موضوع باعث کاهش وزن می شوند و مانع از افزایش وزن در بدن می گردد.

سلامت قلب تان را هم بیشتر می کند

سلامت قلب

اگر نگران سلامت قلب خود هستید می توانید پیاده روی های بعد از غذا را در سبک زندگی خود بگنجانید. 10 دقیقه پیاده روی بعد از غذا باعث بهبود سلامت قلب شما می شود. پیاده روی یک تمرین عالی برای افزایش جریان خون در بدن محسوب می شود و باعث بهبود سلامت قلب می گردد. بعد از وعده غذایی این کار باعث می شود فشار خون تان متعادل شود و خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی کاهش یابد.

خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش می دهد

پیاده روی بعد از خوردن غذا حساسیت به انسولین را بهبود می بخشد و خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش می دهد. این کار باعث می شود بدن به شیوه موثرتری از انسولین استفاده کند و سطح قند خون تنظیم شود.

حس و حالتان را بهبود می بخشد

اگر احساس می کنید حال تان خوب نیست یا انرژی کافی ندارید بهتر است کمی ورزش کنید. تمرینات جسمی و فیزیکی حتی اگر در دوره های کوتاه مدت باشد می تواند حس و حال شما را بهبود ببخشد.  چنین تمریناتی باعث ازاد شدن اندورفین می شود که هورمون ایجاد حس خوب است. یک پیاده روی خوب بعد از غذا استرس تان را کاهش می دهد، حس و حالتان را بهبود می بخشد و باعث می شود روحیه بهتری داشته باشید.

خواب بهتری برایتان به ارمغان می آورد

خواب بهتر

زمانی که تمرینات ورزشی بیشتری به روز خود اضافه می کنید الگوهای خواب تان نیز بهبود پیدا می کند. تمرینات فیزیکی و جسمی مرتبط باعث می شود خواب بهتر و با کیفیت تری را تجربه کنید. اینکار باعث تنظیم هورمون های خواب می شود و شب راحت تری را برایتان به ارمغان می آورد.

سخن نهایی

اگر دوست دارید بدن و روح سالم تری داشته باشید بعد از وعده غذایی خود 10 دقیقه پیاده روی کنید. اینکار باعث می شود بدن تان سالم تر بماند و روح و روان تان هم دچار مشکل نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *