الکل را ترک کنید و این مزایا را به دست آورید

الکل یکی از مضرترین موادی است که می توان مصرف کرد. هر چند برخی از افراد به دلایل مختلف به سمت مصرف الکل روی می آورند اما استفاده از آن می تواند مضرات بی شماری برای بدن داشته باشد. بر اساس گفته های متخصصان این نوشیدنی بدن را در معرض مشکلات زیادی قرار می دهد و سلامت قلب، کبد و پانکراس را تهدید می کند. علاوه بر این مصرف الکل می تواند شما را در معرض بیماری های مزمن و بیماری های روحی قرار دهد. اگر بتوانید مصرف این نوشیدنی را برای همیشه قطع کنید مزایای زیادی برایتان حاصل می شود. تحقیقات علمی مختلف نشان می دهد این ماده ضرر و زیان های جبران ناپذیری به بدن می زند و قطع آن می تواند جلوی این مشکلات را تا حد زیادی بگیرد. در این مقاله می خواهیم ببینیم با قطع مصرف الکل چه مزایایی عاید بدن می شود. پس تا انتها همراه ما باشید.

سلامت قلب تان بهبود می یابد

کنار گذاشتن الکل می تواند باعث کاهش فشار خون شود و خطر ابتلا به بیماری های قلبی را تا حد زیادی کاهش دهد. یکی از مطالعات انجام شده در سال 2016 نشان می دهد افرادی که از خوردن الکل پرهیز می کنند می توانند سلامت قلب خود را تا حد زیادی بهبود ببخشند. تحقیقات می گویند مصرف الکل می تواند به فشار خون بالا، بیماری های قلبی، سکته و سایر مشکلات منجر شود. به همین دلیل است که قطع مصرف آن می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را تا حد زیادی کاهش دهد. با اینحال باید به این موضوع توجه داشته باشید که چنین اثری در افرادی دیده می شود که نوشیدن الکل را برای همیشه کنار می گذارند. پس اگر به فکر سلامت قلب خود هستید نوشیدن الکل را برای همیشه قطع کنید.

سلامت کبد هم بهتر می شود

کبد یکی از مهم ترین اجزای بدن محسوب می شود و سلامت آن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. افرادی که به نوشیدن الکل معتاد شده اند آسیب های زیادی به کبد خود وارد می کنند.

کبد و نوشیدن الکل

بهتر است بدانید که نوشیدن الکل می تواند به التهاب کبد و بیماری کبد چرب منجر شود. قطع مصرف الکل باعث می شود کبد شانس ترمیم و بازسازی خود را داشته باشد. الکل توسط کبد متابولیز می شود و نوشیدن بیش از حد الکل می تواند به کبدتان آسیب بزند، باعث بروز بیماری کبد چرب شود و حتی به سیروز کبدی منجر شود. بهترین کار این است که مصرف الکل را کنار بگذارید و به کبد خود فرصت بدهید ترمیم شود و سلامت خود را بازیابد.

وزن کم خواهید کرد

الکل یکی از موادی است که کالری زیادی دارد. هر گرم از الکل می تواند 7 کالری وارد بدن شما کند. علاوه بر این، چنین کالری خالی هیچ فایده ای برای بدن شما ندارد و می تواند مشکلات زیادی برایتان به وجود آورد. بسته به مقدار الکلی که افراد در طول روز مصرف می کنند کنار گذاشتن آن می تواند به کاهش وزن منجر شود. در چنین شرایطی تعداد کل کالری های ورودی به بدن کاهش پیدا می کند و همین امر احتمال کاهش وزن را بیشتر می کند. اگر بتوانید الکل را کنار بگذارید و به جای آن از غذاهای سالم بهره ببرید وزن تان به خوبی مدیریت می شود.

خواب با کیفیت تری را تجربه خواهید کرد

خوب یکی دیگر از مزایایی که قطع مصرف الکل برایتان به ارمغان می آورد خواب با کیفیت است. با اینکه مصرف الکل می تواند باعث بروز خواب آلودگی شود اما در نهایت بر روی کیفیت خواب تان اثر می گذارد.  زمانی که الکل مصرف می کنید چرخه خواب تان از بین می رود و نمی توانید خوب بخوابید. وقتی الکل را قطع می کنید الگوی خواب تان به حالت طبیعی بر می گردد و باعث می شود بهتر بخوابید. در چنین شرایطی سلامت بدن تان هم تضمین می شود.  یادتان باشد الکل چرخه خواب را مختل می کند، باعث می شود خوب نخوابید و در خوابیدن مشکل داشته باشید. وقتی این نوشیدنی مضر را کنار می گذارید کیفیت خواب تان هم بهتر می شود.

خواب بهتر و با کیفیت تر مزایای زیادی برای سلامتی تان به همراه دارد که از جمله آن ها می توان به بهبود توانایی شناختی مغز، تنظیم خلق و خو و بهبود وضعیت سلامت بدن اشاره کرد.

سیستم ایمنی قوی تری خواهید داشت

شاید برایتان جالب باشد که بدانید مصرف الکل می تواند سیستم ایمنی تان را سرکوب کند و بیماری ها و عفونت های زیادی را برایتان به وجود آورد. زمانی که الکل را از روتین تان حذف می کنید سیستم ایمنی قوی تری خواهید داشت و در برابر بیماری ها قوی تر خواهید بود. وقتی بدن تان با سیستم ایمنی قوی تر تجهیز می شود زمان ریکاری از بیماری ها هم سریع تر می شود و پاسخ بهتر و قوی تری در برابر بیماری ها خواهد داشت. مصرف الکل با سیستم ایمنی ضعیف مرتبط است. در حقیقت الکل می تواند خطر ابتلا به بیماری های مختلف مثل سرطان را افزایش دهد. به همین خاطر برای سلامت بدن خودتان هم که شده باید نوشیدن این ماده مضر را کنار بگذارید.

سلامت روح و روان تان هم بهتر می شود

مصرف الکل با بیماری های روحی و روانی متعددی مرتبط است. به همین خاطر است که قطع مصرف الکل می تواند باعث بهبود خلق و خوی شما شود. بر اساس یکی از مطالعات مروری، کنار گذاشتن الکل می تواند اضطراب و افسردگی را کاهش دهد، خلق و خویتان را بهبود ببخشد و شناخت تان را بهتر کند. الکل یک ماده افسرده کننده است که تاثیر بسیار بدی بر روی سلامت روح و روان تان دارد. اگر بتوانید این ماده را ترک کنید حس و حال بهتری خواهید داشت و با استرس کمتری روبرو خواهید بود.

انرژی بیشتری را تجربه می کنید

نوشیدن الکل زیاد بر روی خواب تان تاثیر منفی می گذارد. این موضوع خلق و خویتان را کاهش می دهد و باعث می شود در طول روز انرژی کمتری داشته باشید. بر اساس یکی از مطالعات انجام شده مصرف الکل باعث می شود در طول روز حس خواب آلودگی بیشتری داشته باشید و نتوانید انرژی خود را در سطح مناسب حفظ کنید.

کاهش انرژی با مصرف الکل

بیش از 35 درصد افرادی که در این مطالعه شرکت کرده بودند گزارش دادند که با مصرف الکل احساس خواب آلودگی و بی رمقی دارند.

سیستم گوارش بهتری خواهید داشت

اگر بدانید مصرف الکل چه بلایی سر سیستم گوارش تان می آورد آن را برای همیشه کنار می گذارید. مصرف الکل می تواند باعث بروز نفخ زیاد شود و ناراحتی های گوارشی را برایتان به ارمغان بیاورد. حتی دوز پایین الکل هم می تواند تاثیر منفی بر روی معده بگذارد و سیستم گوارش تان را به هم بریزد. اگر می خواهید گوارش سالم تری داشته باشید باید همین امروز مصرف الکل را قطع کنید.

پوست تان بهتر و سالم تر می شود

الکل ادرار آور است و دفع مایعات از بدن را افزایش می دهد. این موضوع با گذشت زمان بر روی سلامت پوست تان اثر می گذارد. محققان رابطه معناداری بین مصرف الکل و برخی از بیماری های پوستی مثل اگزما پیدا کرده اند. یکی از مطالعات انجام شده نشان می دهد نوشیدن زیاد الکل باعث می شود چین و چروک پوست بیشتر شود،زیر چشم ها پف آلود شوند و مشکلات متعددی برای پوست به وجود آید.

سخن نهایی

الکل یکی از نوشیدنی های مضری است که هیچ فایده ای برای بدن ندارد. اگر به هر دلیلی به نوشیدن این ماده مضر عادت کرده اید همین امروز آن را کنار بگذارید. مطمئن باشید که با کنار گذاشتن این نوشیدنی مضر مزایای زیادی عایدتان می شود. زمانی که الکل را برای همیشه کنار می گذارید قلب تان سالم تر می شود، کبدتان بهتر کار می کند، سیستم ایمنی تان قوی تر می شود و بدن تان سالم تر می شود. همه ما به دنبال بدنی سالم هستیم پس نوشیدن الکل را کنار بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *