چه مقدار اوتمیل بخوریم تا از مزایای شگفت‌انگیزش بهره‌مند شویم؟

شاید هوس کرده باشید یک کاسه اوتمیل در ابتدای روز بخورید تا از مزایای شگفت انگیز آن بهره مند شوید. اما آیا می دانید که چقدر باید اوتمیل مصرف کنید تا بتوانید از مزایایش بهره ببرید؟ مصرف اوتمیل مزایای زیادی برای شما دارد. این ماده خوشمزه می تواند مواد مغذی زیادی وارد بدن تان کند و خطر ابتلا به برخی از بیماری های مزمن را هم کاهش دهد. به خاطر مزایای زیاد جوی دو سر و اوتمیل  شما می توانید آن را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. شاید تا به حال شنیده باشید که جوی دو سر می تواند سطح کلسترول مضرف را کاهش دهد و سیری بیشتری برایتان به ارمغان بیاورد.  اما سوالی که به ذهن همه ما خطور می کند این است: من چقدر باید اوتمیل به رژیم غذایی خود اضافه کنم تا بتوانم از مزایای آن بهره مند شوم؟ سوال خوبی است. در این مقاله می خواهیم به بررسی این موضوع بپردازیم. پس تا انتها همراه ما باشید.

 چقدر باید اوتمیل بخوریم تا از مزایای آن بهره مند شویم؟

بهترین راه برای تجربه واقعی فواید اوتمیل، لذت بردن از یک وعده روزانه است. در این وعده شما می توانید یک فنجان جو دو سر پخته (یا یک دوم فنجان جو دو سر خام) مصرف کنید.

یک پیمانه از این ماده خوشمزه دارای چهار گرم فیبر و همچنین دوزهای مفید تیامین، فسفر و منیزیم است. جو دو سر به طور طبیعی فاقد سدیم است و دارای چربی کل و چربی اشباع کم است و همچنین حاوی ترکیبات فعال زیستی است که تعدادی از آن ها آنتی اکسیدان های قوی هستند.

اوتمیل

یک وعده جو دوسر ساده حدود 160 کالری دارد که حدود 3.5 گرم چربی کل و 6 گرم پروتئین است.

یک وعده نیز حدود 28 گرم کربوهیدرات دارد که تنها 1 گرم قند طبیعی در آن وجود دارد. با این حال، اگر از اوتمیل فوری شیرین شده لذت می برید باید مراقب شکر و قند اضافی که وارد بدن تان می کنید باشید.

لذت بردن روزانه از یک وعده جو دوسر شیرین نشده، به جای یک غلات سرد شیرین شده با شکر، شیرینی یا دونات، راهی عالی برای کمک به تقویت فیبر در رژیم غذایی شما محسوب می شود. اگر بتوانید  یک وعده غلات کامل به صبحانه و شروع روزتان  اضافه کنید صبح بسیار پرانرژی خواهید داشت و برای مدت زمان بیشتری سیر خواهید بود.

با توجه مطالعات و تحقیقات انجام شده، یک فنجان اوتمیل پخته شده موارد زیر  را برایتان فراهم می کند:

  • 160 کالری
  • 6 گرم پروتئین
  • 3.5 گرم چربی
  • 0.7 گرم چربی اشباع شده
  • 28 گرم کربوهیدرات
  • 4 گرم فیبر
  • کمتر از یک گرم شکر

فواید خوردن روزانه اوتمیل چیست؟ چرا بهتر است اوتمیل را به رژیم غذایی خود اضافه کنیم؟

در این بخش می خواهیم به سراغ مزایایی برویم که مصرف جوی دو سر می تواند برایتان به همراه داشته باشد.

جوی دو سر می تواند کلسترول شما را کاهش داده و سلامت قلب شما را بهبود بخشد

FDA چندین دهه است که فواید اوتمیل را برای سلامت قلب تایید کرده است و بیان می کند که فیبر محلول حاصل از اوتمیل به عنوان بخشی از رژیم غذایی  با چربی اشباع شده کم ممکن است خطر  ابتلا بیماری قلبی را کاهش دهد. برای رسیدن به این مزیت روزانه 3 گرم از این ماده خوشمزه مورد نیاز است.

بررسی سال 2019 منتشر شده در Frontiers in Nutrition همچنین بیان می‌کند که بتا گلوکان (نوعی فیبر محلول موجود در جوی دو سر) می‌تواند به کاهش کلسترول کل کمک کند و بنابراین با کاهش خطر ابتلا به بیماری ‌های قلبی عروقی مرتبط است.

یک وعده (1 فنجان جوی دو سر پخته یا نیم فنجان جو خام) حدود دو گرم فیبر محلول را فراهم می کند که تقریباً نیمی از کل فیبر موجود در یک وعده است.

بنابراین، شما باید حدود 1.5 فنجان جو پخته یا سه چهارم فنجان جو خام بخورید تا سه گرم فیبر محلول را دریافت کنید و سلامت قلب تان را بهبود ببخشید.

این ماده می تواند سلامت دستگاه گوارش و میکروبیوم روده شما را بهبود بخشد

برخی از مطالعات مدل حیوانی نشان می‌دهند که جوی دو سر می‌تواند به ایجاد تعادل بیشتر در میکروبیوم روده کمک کند. بر اساس تحقیقات انجام شده، بهبود تعادل باکتری های مفید به نوع مضر می تواند ایمنی  بدن را بهبود بخشد و حتی ممکن است به کاهش وزن و حفظ وزن سالم کمک کند.

یکی از مطالعات انجام شده نشان می دهد که گنجاندن جو دوسر در رژیم غذایی به جلوگیری از افزایش وزن و افزایش چربی بدن کمک می کند. شما می توانید جوی دو سر را به ماست خود اضافه کنید تا از پروبیوتیک موجود در آن بهره مند شوید و روده سالم تری داشته باشید.

جوی دو سر ممکن است به پیشگیری از بیماری کمک کند

بر اساس یک مقاله مروری منتشر شده در مجله Foods، مزایای جوی دو سر به مواردی که تا به اینجای مقاله گفتیم ختم نمی شود. مصرف این ماده می تواند باعث  بهبود ایمنی و سلامت روده شود و همچنین خطر ابتلا به  بیماری‌هایی مانند سرطان و تصلب شرایین را کاهش دهد. مطالعات دیگر نشان می دهد که جوی دو سر می تواند التهاب و خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را هم تا حد زیادی کمتر نماید.

کدام نوع جو بهتر است؟

بخش اوتمیل در اکثر سوپرمارکت ها مملو از گزینه های گیج کننده است. شما می توانید جو دوسر فوری، سریع پخت و غیره را پیدا کنید.  بهترین کار این است که درباره مزایای هر کدام از این مواد با پزشک خود مشورت کنید و ببینید کدام یک را بر اساس وضعیت جسمی شما پیشنهاد می کنند. در این میان جوی دو سری که نیاز به پخت ندارد در بین ورزشکاران و افرادی که به فکر بهبود سلامتی خود هستند رایج تر است. شما هم اگر زمان کافی برای پختن جو ندارید بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که از چنین موادی استفاده کنید. در چنین شرایطی دیگر مجبور نیستید زمان خود را صرف پختن جو نمایید و در کمترین زمان ممکن قادر خواهید بود یک اوتمیل خوشمزه آماده کنید و از مزایایی که برایتان دارد بهره ببرید.

روش‌هایی که می ‌توانید جوی دو سر را آماده کنید

اگر نمی خواهید هر روز اوتمیل بخورید تا از فواید جوی دو سر در رژیم غذایی خود بهره مند شوید، می توانید جو دوسر را در دستور العمل های مختلف قرار دهید. به عنوان مثال، بسیاری از افراد جو را به کلوچه، پنکیک یا اسموتی خود اضافه می کنند. کافیست کمی خلاقیت داشته باشید تا بتوانید از چنین مزایایی بهره مند شوید. اگر از خوردن اوتمیل ساده خسته شده اید روش های زیر را هم امتحان کنید و جو را به اشکال گوناگون مورد استفاده قرار دهید.

  • گرانولا
  • کلوچه
  • پنکیک و وافل
  • اسموتی ها
  • برگر
  • ریزوتو
  • نان پیتزا
  • بار، توپک ها، و کوکی ها
  • نان های آماده و سریع
  • چیپس میوه

سخن نهایی

در این مقاله به این موضوع پرداختیم که چقدر باید از اوتمیل در رژیم غذایی خود استفاده کنیم تا از مزایای آن بهره مند شویم. همانطور که می دانید جوی دو سر مزایای زیادی برای بدن دارد و مصرف آن می تواند سلامتی تان را بهبود ببخشد. سعی کنید جوی دو سر را به اشکال مختلف در رژیم غذایی خود بگنجانید تا از مزایایی که در این مقاله به آن ها اشاره کردیم بهره مند شوید. جوی دو سر برای ورزشکاران و افرادی که بدنسازی کار می کنند از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. پس از مزایای بی نظیر آن غافل نشوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *