مکمل های پاورلیفتینگ: 5 ماده کلیدی برای بهبود عملکرد و ریکاوری

پاورلیفتینگ یکی از تمرینات ورزشی است که طرفداران زیادی در سرتاسر دنیا دارد. زمانی که در این نوع تمرین ورزشی شرکت می کنید مهم است که ریکاوری تان را افزایش دهید، مفاصل سالم تری داشته باشید و بتوانید عملکرد بهتری از خود به نمایش بگذارید.  سرعت، قدرت و استقامت. این ها تنها چند مورد از نیازمندی های مرتبط با پاورلیفتینگ هستند. اگر می خواهید در این رشته عملکرد خوبی داشته باشید و در مسابقات قهرمانی از سایر افراد جلو بزنید باید نکات متعددی را مدنظر داشته باشید. همانند سایر رشته های ورزشی افرادی که در پاورلیفتینگ فعالیت دارند باید بتوانند برنامه غذایی درستی داشته باشند و در عین حال از مکمل های قدرتمند بهره ببرند. استفاده درست از مکمل ها به این افراد کمک می کند ریکاوری و رشد عضلات خود را سرعت ببخشند و مانع از بروز آسیب به بخش های مختلف بدن خود شوند. اگر دوست دارید با این مکمل ها آشنا شوید در این مقاله همراه ما باشید.

گلوکزآمین

هر فردی که در حوزه پاورلیفتینگ فعالیت می کند با استرس و فشاری که بر روی مفاصل وارد می شود آشنایی کامل دارد. زمانی که برای مدت زمان طولانی تمرینات شدید و سنگین انجام می دهید ممکن است بر روی بافت مفاصل تان فشار زیادی وارد کنید. اینجاست که استفاده از مکمل هایی همچون گلوکزآمین می تواند مانع از بروز آسیب شود و از مفاصل شما در برابر چنین آسیب هایی محافظت نماید. گلوکزآمین را می توان به عنوان یک داروی پیشگیری کننده استفاده کرد و از غضروف ها به خوبی مراقبت نمود. این مکمل به غضروف های شما کمک می کند استقامت و قدرت خود را حفظ کنند.

گلوکزآمین

شما می توانید بر اساس دستور پزشک هر روز از این مکمل استفاده کنید.

کراتین

یکی دیگر از مکمل هایی که برای افراد فعال در رشته پاورلیفتینگ می تواند موثر باشد، کراتین است. اگر ورزشکار هستید بدون شک اسم کراتین را بارها و بارها شنیده اید. کراتین مونوهیدرات می تواند قدرت، استقامت عضلات، ریکاوری شما را بین تمرینات ورزشی بهبود ببخشد و به عملکرد سیستم قلبی عروقی تان کمک کند. همه ما خیلی خوب می دانیم که کراتین می تواند به ساخت عضلات قدرتمند کمک کند و سطح قدرت شما را بهبود ببخشد. اگر می خواهید ریکاوری بهتری بعد از تمرینات ورزشی داشته باشید کراتین را در سبد غذایی خود بگنجانید. قبل و بعد از ورزش می توانید 3 الی 5 گرم از کراتین را مصرف کنید. در صورت نیاز با یک مربی یا متخصص مشورت کنید تا بهترین دوز را برایتان پیشنهاد کند.

بی سی ای ای

بی سی ای ای(BCAA) از لوسین، ایزولوسین و والین تشکیل شده است. این مواد از جمله آمینواسیدهای مهمی هستند که عملکرد شما را در تمرینات ورزشی تحت تاثیر خود قرار می دهند. به کمک بی سی ای ای می توانید سنتز پروتئین در عضلات را افزایش دهید، عضلات خود را سریع تر ترمیم کنید و عضلات بیشتری برای خود بسازید. زمانی که می خواهید رشد عضلات خود را سرعت ببخشید این آمینواسیدها برایتان ضروری خواهد بود. شما می توانید 2 الی 3 گرم از این مکمل ها را قبل یا بعد از تمرین مصرف کنید تا هم عملکرد بهتری داشته باشید و هم ریکاوری قوی تری را تجربه کنید.

روغن ماهی

افرادی که در رشته پاورلیفتینگ فعالیت می کنند به مکمل های زیادی نیاز دارند. یکی دیگر از این مکمل ها روغن ماهی است.  روغن ماهی سال هاست که در بین افراد محبوبیت زیادی به دست آورده و دلیل بسیار خوبی برای این امر وجود دارد. این ماده مزایای زیادی دارد که از جمله آن ها می توان به بهبود سلامت قلب، سلامت مفاصل، مدیریت وزن، بهبود جریان خون، افزایش عملکرد مغز، تولید انرژی و پشتیبانی از سیستم عصبی بدن اشاره کرد.

روغن ماهی

این اسیدهای چرب برای افرادی که تمرینات شدید ورزشی انجام می دهند و بدن شان تحت فشار شدید قرار دارد ضروری است. شما می توانید این مکمل را به صورت روزانه مصرف کنید اما بهتر است درباره دوز مناسب با یک پزشک مشورت نمایید.

ویتامین دی

ایا می دانستید که ویتامین دی برای سلامت قلب و تیروئید شما ضروری است؟ این ویتامین در جذب کلسیم هم می تواند بسیار مفید باشد. اگر به دنبال یک ویتامین جذاب برای بهبود عملکرد عضلات خود هستید باز هم باید از ویتامین دی استفاده کنید. افرادی که در معرض نور خورشید قرار ندارند ممکن است بیشتر از دیگران به ویتامین دی نیاز داشته باشند. تحقیقات اخیر هم نشان می دهند مصرف این ویتامین می تواند به تنظیم هورمون هایی همچون تستوسترون در شرایط استرس زا کمک کند. بر اساس توصیه پزشک یا شرکت سازنده می توانید این ویتامین را مصرف کنید.

مولتی ویتامین/ مواد معدنی

اگر در طول هفته تمرینات شدید ورزشی دارید بهتر است مولتی ویتامین ها و مواد معدنی را در برنامه غذایی خود داشته باشید. این مواد برای تامین قدرت بدن تان ضروری هستند و ریزمغذی های ضروری را برای شما فراهم می کنند. زمانی که از مواد معدنی و ویتامین های مناسب استفاده می کنید می توانید عملکرد بدن خود را بهبود ببخشید و از بیماری های مختلفی که به دلیل فشار و استرس زیاد به وجود می آیند دوری کنید.

مولتی ویتامین

بر اساس وضعیت بدنی، سن، جنسیت و فعالیت هایی که در طول هفته دارید ممکن است به مقادیر متفاوتی از این ویتامین ها و مواد معدنی نیاز داشته باشید. پس باید برای تعیین دوز مناسب با یک پزشک مشورت کنید. با مصرف این مواد خواب بهتری خواهید داشت و بدن تان از سلامت کافی برخوردار خواهد بود.

سخن نهایی

مصرف مکمل های مناسب در کنار داشتن رژیم غذایی متعادل به افرادی که در حوزه پاورلیفتینگ فعالیت می کنند کمک می کند بدن سالم تری داشته باشند. اگر شما هم از این تمرینات بهره می برید و روزهای خود را با چنین تمریناتی پر می کنید بهتر است از مکمل هایی که در این مقاله معرفی کردیم نهایت استفاده را ببرید. با مصرف چنین مکمل هایی قادر خواهید بود بدن سالم تری داشته باشید و در عین حال از شر بیماری ها و آسیب هایی که ممکن است سر راه تان قرار گیرند در امان باشید. به خاطر داشته باشید که قبل از مصرف هر محصولی با پزشک یا مربی خود مشورت کنید و مراقب سلامت جسمی و فیزیکی خود باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *