چطور 100 کالری بسوزانیم؟ 10 روش موثر برای سوزاندن کالری بیشتر

با اینکه تمرین کردن و رفتن به باشگاه می‌تواند یک مسیر عالی برای رسیدن به تناسب اندام باشد اما روش‌ها و فعالیت‌های زیادی هستند که به شما کمک می‌کند کالری بیشتری بسوزانید و به تناسب اندامی که همیشه دوست داشتید برسید. شاید باور نکنید اما برخی از بهترین روش‌ های سوزاندن کالری اصلا ربطی به باشگاه ندارند. پس شما می توانید حتی در محیط کار یا خانه هم کالری سوزی داشته باشید و از شر چربی های اضافی بدن تان خلاص شوید. در این مقاله می خواهیم برخی از این روش ها را با هم مرور کنیم. پس تا انتها همراه ما باشید.

چطور 100 کالری بسوزانیم؟

همانطور که در ابتدای مقاله نیز گفتیم روش های زیادی برای سوزاندن کالری وجود دارد. در این بخش قرار است ایده های مختلفی را با هم مرور کنیم:

  • برای 10 دقیقه از پله ها بالا و پایین بروید
  • برای 30 دقیقه تمرینات یوگا را انجام دهید
  • برای 30 دقیقه پیاده روی کنید
  • به جای اینکه نشسته کار کنید بایستید
  • برای 7 دقیقه بالا و پایین بپرید
  • برای30 دقیقه رقص را تمرین کنید
  • اگر برایتان ممکن است برای 15 دقیقه کوهنوردی کنید
  • برای چند دقیقه یا یک ساعت بدوید
  • کارهای مربوط به باغ خانه تان را خودتان انجام دهید

فعالیتی که شما انتخاب می کنید بسته به زمانی که در اختیار دارید، نیازی که بدن تان در آن روز خاص ممکن است داشته باشد و شرایط آب و هوایی موقعیتی که در آن زندگی می‌ کنید متفاوت خواهد بود. هیچ انتخاب درست و غلطی وجود ندارد. تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که در حال حرکت باشید. مقدار کالری که بدن شما در حال انجام این فعالیت ها می سوزاند به وزن، سن، جنسیت، بادی کامپوزیشن و سایر موارد بستگی دارد. هرچقدر بیشتر چنین فعالیت هایی را انجام دهید کالری بیشتری می سوزانید.

 از پله ها بالا و پایین بروید

همه ما در خانه و محیط کار خود پله داریم. شما می توانید برای سوزاندن 100 کالری دقیقه از زمان خود را صرف بالا و پایین رفتن از پله ها کنید. این کار حتی می تواند خطر ابتلا به بیماری ها را کاهش دهد و پاهای قوی تری برایتان بسازد. بالا رفتن ار پله‌ها به شما کمک می کند عضلات پایین بدن خود را شکل دهید.

تمرینات کششی را انجام دهید

تمرینات کششی

اگر بدن خود را بکشید و سپس ریلکس کنید یا برای 30 دقیقه یوگا را انجام دهید می توانید 100 کالری بسوزانید. علاوه بر این می توانید مفاصل خود را حرکت دهید، استرس خود را کمتر کنید و کیفیت خواب تان را بهبود ببخشید.

در حال صحبت با گوشی راه بروید

به جای اینکه کارهای روزانه خود را به صورت نشسته انجام دهید برای سوزاندن 100 کالری بهتر است این فعالیت ها را به صورت ایستاده یا در حال حرکت انجام دهید. همه ما در محیط کار یا زندگی خود چنین فرصتی را خواهیم داشت.

بایستید

همانطور که قبلا هم بیان کردیم یکی از بهترین روش ها برای سوزاندن کالری های بیشتر این است که بدن تان را تا جایی که برایتان ممکن است حرکت دهید.

اگر هر دقیقه به جای نشستن بایستید و حرکت کنید 10 کالری بیشتر می سوزانید. خبر خوب این است که میزهایی در بازار وجود دارد که به شما کمک می کند ایستاده کار کنید. از همکاران خود بخواهید ملاقات ها و جلسه ها را به صورت ایستاده برگزار کنند.

طناب بزنید یا بالا و پایین بپرید

اگر می خواهید هرچه سریع تر وزن کم کنید و کالری بیشتری بسوزانید بهتر است طناب زدن را در برنامه های کاری خواد داشته باشید.تنها چیزی که شما نیاز دارید یک طناب و 7 دقیقه زمان است. حالا می توانید با خیال راحت 100 کالری دیگر بسوزانید. طناب زدن هماهنگی بدن تان را بهتر می کند، پاهای قوی تری برایتان می سازد و مزایای مختلفی برای بدن دارد. اگر نمی توانید طناب بزنید زیاد مهم نیست. بهتر است کمی بالا و پایین بپرید تا کالری های اضافی که در بدن تان جمع شده اند بسوزند.

سبک زندگی فعالی داشته باشید

اگر دورکار هستید و از داخل خانه کار می کنید یا با دوستان خود یکجا جمع شده اید می توانید رقص را در برنامه هایتان بگنجانید. شاید باور نکنید اما 30 دقیقه رقص می تواند 165 کالری برایتان بسوزاند. بازی هایی که به حرکت بدن نیاز دارند هم می توانند بهترین گزینه برای داشتن سبک زندگی فعال باشند.

خانه را تمیز کنید

تا به حال به این موضوع فکر کرده‌ اید که چطور می توانید کالری بیشتری در خانه بسوزانید؟ باور بکنید یا نه کار خانه بهترین گزینه برای فعالیت بدنی است. سعی کنید خانه را تمیز نگه دارید تا کالری بیشتری هم بسوزانید.

کوهنوردی و پیاده روی را فراموش نکنید

می دانم که سرتان شلوغ است اما دوست ندارید کمی بیرون از خانه قدم بزنید یا به کوهی که نزدیکی محل زندگی تان واقع شده است سر بزنید؟

کوهنوردی برای سوزاندن کالری

اینکار نه تنها حال و هوایتان را بهبود می بخشد بلکه بهترین گزینه برای سوزاندن کالری های اضافی است. اگر سری به کوه بزنید و برای 15 دقیقه کوهنوردی کنید 100 کالری می سوزانید. کوهنوردی و پیاده روی بهترین گزینه برای خلاص شدن از شر کالری های اضافی بدن هستند.

بدوید

دویدن برای سوزاندن کالری

شاید ساده ترین روش برای سوزاندن کالری های اضافی بدن دویدن باشد. اگر دونده حرفه ای نیستید زیاد نگران نباشید. کافیست 10 دقیقه از زمان خود را در روز به دویدن در پارک اختصاص دهید تا 100 کالری از بدن تان را کم کنید. در بازه های زمانی خاصی بدوید تا بدن تان به شرایط جدید عادت کند.

باغبانی کنید

باغبانی برای سوزاندن کالری

اگر به گل ها و گیاهان علاقه خاصی دارید خبر خوبی برایتان دارم. به کمک باغبانی هم می توانید کالری بسوزانید. برای 25 دقیقه باغبانی کنید تا ببینید چطور کالری های اضافی بدن از بین می روند. به کمک باغبانی می توانید بدن سالم تری داشته باشید و در عین حال از فضای لذت بخشی که در اختیارتان قرار گرفته است بهره ببرید. در این شرایط حس و حال بهتری را هم تجربه خواهید کرد.

 سخن نهایی

در این مقاله سعی کردیم ایده هایی را در اختیارتان بگذاریم که به شما کمک می کنند بدون رفتن به باشگاه کالری های اضافی را بسوزانید. به خاطر داشته باشید که داشتن سبک زندگی فعال به شما کمک می کند بدن سالم تری داشته باشید و بتوانید اوقات خوشی را در کنار خانواده و عزیزان‌ تان سپری کنید. هر از چند گاهی ایده هایی که در این مقاله بیان کردیم را در برنامه روزانه خود بگنجانید تا از تاثیر شگفت انگیز آن ها لذت ببرید. همه این فعالیت ها با کمترین هزینه و کمترین زمان ممکن انجام می شوند و می توانند سلامتی بدن تان را تضمین کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *