چرا شکم شش تکه ندارم؟ 5 دلیل مهم که باید بدانید

می خواهید شکم شش تکه داشته باشید؟ روزها و ماه هاست که تلاش می کنید شکم خود را به وضعیتی که دوست دارید برسانید اما موفق نمی شوید؟ در این مقاله می خواهیم 5 دلیل مهم را با هم مرور کنیم که نشان می دهند چرا در فرایند ساخت شکم شش تکه با مشکل مواجه می‌شوید.

چرا شکم شش تکه ندارم؟

چرا شکم شش تکه ندارم؟

شما سخت تمرین می کنید. روزها و حتی ماه های متوالی تمرینات شدید ورزشی انجام می دهید اما باز هم خبری از شکم شش تکه ای که منتظرش بودید نیست. در این شرایط ممکن است نا امید شوید و بخواهید دست از کار بکشید. با اینحال قبل از اینکه مسیرتان را رها کنید این 5 دلیل را هم بررسی کنید. در ادامه 5 دلیل مهم را با شما به اشتراک می گذاریم که نشان می دهد چرا مسیر شما برای ساخت شکم شش تکه با مشکل مواجه شده است.

چربی بدنی زیادی دارید

یکی از مهم ترین دلایلی که نمی توانید شکم شش تکه خود را ببینید این است که چربی بدنی زیادی دارید. مردان باید چربی بدنی زیر 10 درصد داشته باشند و زنان هم بر اساس وضعیت بدنی شان باید بر اساس گفته های پزشک عمل کنند. اگر چربی بدنی زیادی دارید ممکن است نتوانید شکم تان را به درستی شش تکه کنید. این مهم ترین و اصلی ترین دلیلی است که نشان می دهد چرا بیشتر افراد هرگز نمی توانند شاهد رشد شکم شش تکه خود باشند. سعی کنید برنامه غذایی و هر چیزی که روزانه می خورید را به دقت رصد کنید. تغذیه خود را زیر ذره بین ببرید و ببینید چه چیزهایی را در طول هفته می خورید. اگر بتوانید رژیم غذایی کنترل شده ای داشته باشید قادر خواهید بود چربی های بدنی تان را هم کنترل کنید. البته این تنها راه موجود نیست. می توانید از یک متخصص تغذیه یا مربی کمک بخواهید تا چربی بدنی شما را بسنجد و برنامه مناسبی بر اساس وضعیت بدنی که دارید به شما بدهد.

عضلات شکم شما به اندازه کافی ضخیم نیستند

اگر چربی بدنی زیادی ندارید اما باز هم نمی توانید شکم شش تکه خود را بسازید بهتر است بر روی ضخامت شکم خود تمرکز داشته باشید.  اگر عضلات شکمی تان ضعیف و کوچک باشند بدون شک ساخت شکم شش تکه کار ساده ای نخواهد بود. بیشتر افرادی که بر روی شکم خود کار می کنند تمرینات زیادی انجام می دهند اما بر روی عضلات شکمی خود توجهی ندارند. اگر می خواهید اندازه و قدرت عضلات شکم خود را بیشتر کنید نمی توانید مثل بقیه تمرین کنید. شما باید تمرینات شکمی را بر اساس وضعیتی که دارید انجام دهید. برای بهبود قدرت عضلات شکمی باید تمرینات شکمی وزنه‌ای را به روتین خود اضافه کنید.  سعی کنید هفته‌ای دو بار به کمک تمرینات مناسب وزنه‌ای عضلات‌تان را تقویت کنید و در روزهای بعدی به درستی استراحت کنید.

شکم شما تُن کافی ندارد

زمانی که صحبت از تن به میان می آید خیلی ها سردرگم می شوند. منظور از تُن عضلات مقدار تنش یا کشیدگی است که عضلات شما در وضعیت استراحت دارد. همه عضلات شما در وضعیت استراحت یک مقدار تنش یا کشیدگی خاصی دارند و مقدار این کشیدگی یا تن در عضلات را می توان افزایش داد.  زمانی که ژست می گیرید شکم تان خودش را نشان می دهد اما وقتی به حالت استراحت برمی گردید شکم تان دوباره به وضعیت عادی خودش بر می گردد و خبری از شکم شش تکه نیست؟ در این شرایط بهتر است نگاهی به تن عضلات تان بیندازید. شاید برایتان سوال پیش آمده باشد که چگونه می توان تنش یا کشیدگی عضلات در حالت استراحت را بهبود بخشید؟

چند بار در هفته می‌ توانید تمرینات ورزشی شکمی با فشار بالا را انجام دهید. به عنوان مثال تمرینات پلانک که زیر نظر مربی انجام می شود می تواند بهترین گزینه باشد. نکته کلیدی این است که فشار خوبی بر روی شکم خود وارد کنید. هر پلانکی که انجام می دهید تنها 15 تا 30 ثانیه باید طول بکشد.

رژیم غذایی درستی ندارید

همه ما افرادی را دیده ایم که سخت تمرین می کنند تا بتوانند شکم شش تکه ای برای خود بسازند. اما این افراد یخچال خود را با مواد غذایی نامناسب پر می کنند و حاضر نیستند رژیم غذایی درستی را اتخاذ نمایند. اگر سخت تمرین کنید اما نیم نگاهی به رژیم غذایی خود نداشته باشید دیر یا زود با شکست مواجه خواهید شد. نوشیدن موادی مثل الکل می تواند بهترین راه برای نابود کردن بدن شما باشد.

داشتن شکم شش تکه با رژیم غذایی درست

از امروز به بعد به جای نوشیدن الکل و مصرف غذاهای ناسالم به سراغ نوشیدنی های سالم مثل آب بروید  و سعی کنید از مواد غذایی بهره ببرید که برای ساخت شکم شش تکه عالی هستند. اگر می خواهید شکم عالی داشته باشید باید از نوشیدن الکل پرهیز کنید و به سراغ آب بروید.

استرس زیادی را بر خود وارد می کنید

بله درست شنیدید. داشتن استرس زیاد هم می تواند روند ساخت شکم شش تکه را کندتر کند. برخی از افراد را دیده ایم که مدام بدن خود را جلوی آینه بررسی می کنند تا نشانه ای از شکم عالی را در خود ببینند. این افراد با استرس زیادی که بر روی خود وارد می کنند سطح کورتیزول را افزایش می دهند. زمانی که سطح کورتیزول در بدن افزایش پیدا می کند تمرین کردن هم دشوارتر می شود. استرس مانع از این می شود که شما درست تمرین کنید و در مسیری که دوست دارید قرار بگیرید. یکی از مهم ترین فاکتورهای کلیدی برای مواجهه و مقابله با استرس این است که مطمئن شوید خواب کافی دارید. علاوه بر این باید اطمینان حاصل کنید که بعد از تمرینات ورزشی خود خوب استراحت می کنید و وعده های غذایی مناسبی را مورد استفاده قرار می دهید. به جای اینکه مدام به خودتان استرس بدهید از مسیری که در آن قرار گرفته اید لذت ببرید و از کاری که انجام می دهید نهایت استفاده را ببرید. تنها در این شرایط است که می توانید شاهد پیشرفت خود باشید.

سخن نهایی

داشتن شکم شش تکه آرزوی خیلی هاست. با اینحال رسیدن به این آرزو به تلاش و صرف زمان نیاز دارد. در برخی از شرایط شما هرچقدر هم تلاش می کنید به نتیجه دلخواه تان نمی رسید. در این مقاله 5 دلیلی را با هم مرور کردیم که مانع از ساخت شکم شش تکه در بدن شما می شود. اگر می خواهید شکم عالی داشته باشید این 5 دلیل را به خوبی بررسی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *