بهترین زمان برای ورزش کردن چه زمانی است؟ بر اساس تحقیقات علمی و تایید شده

همه ما دوست داریم بدنی سالم داشته باشیم. زمانی که تصمیم می گیریم تمرینات ورزشی خود را شروع کنیم به مسائل و موارد مختلفی می اندیشیم. گاه با خودمان فکر می کنیم زمان و انرژی کافی برای ورزش نداریم و گاهی از اوقات به دنبال پیدا کردن بهترین زمان برای ورزش کردن هستیم. با اینکه بیشتر افراد به هنگام صبح انرژی بیشتری برای انجام تمرینات ورزشی را دارند اما برخی از افراد هم هستند که دوست دارند بازه های زمانی دیگری را برای تمرین کردن انتخاب کنند. زمانی که اولویت شما تنها گنجاندن ورزش در برنامه روزانه تان باشد پیدا کردن زمان مناسب و البته عالی می تواند کمی دشوار باشد. شاید با خودتان فکر کنید که اصلا چه اهمیتی دارد کی ورزش کنم. این موضوع زمانی مهم می شود که بدانید تحقیقات علمی زیادی در این زمینه انجام شده است. ورزش کردن می تواند حس و حال شما را بهبود ببخشد اما اگر عضلات شما سر صبح دچار فشار شود یا به خاطر ورزش زیاد نتوانید شب را درست بخوابید چه؟ در این مقاله می خواهیم بهترین زمان برای ورزش کردن را با هم مرور کنیم. پس همراه ما باشید.

ورزش در صبح: تحقیقات علمی در این زمینه چه می گوید؟

بهترین زمان برای ورزش

زمانی که آلارم گوشی یا ساعت تان به صدا در می آید می دانید که باید از تختخواب تان بلند شوید و به سراغ تمرینات ورزشی خود بروید. در این شرایط کفش های ورزشی خود را می پوشید و مسیرتان را به سمت باشگاه کج می کنید. آیا می دانستید که ورزش صبحگاهی مزایایی دارد که می تواند برایتان جالب باشد؟ بیایید این مزایا را با هم مرور کنیم.

عادت بهتر و مستمرتری برای ورزش کردن ایجاد می کنید

همه ما صبح هنگام زمان کافی برای ورزش کردن را داریم. می توانیم کمی زود از خواب بیدار شویم یا کمی برنامه مان را جا به جا کنیم. همه ما این شرایط را تجربه کرده ایم. روزمان شروع می شود و با خودمان فکر می کنیم بعد از بازگشت از سر کار یا دانشگاه به باشگاه می روم الان زیاد حوصله ورزش را ندارم. اما بهتر است بدانید که ورزش صبحگاهی به شما کمک می کند حس و حال بهتری را تجربه کنید و در عین حال عادت های بهتری بسازید. تحقیقات انجام شده نشان می دهد استمرار در تمرینات صبحگاهی بسیار زیاد است چون بیشتر افراد در این بازه زمانی کمتر درگیر درس و کار هستند و می توانند زمان خود را برای ورزش کردن خالی کنند. اضافه کردن ورزش به روتین صبحگاهی بسیار راحت است.  یکی دیگر از تحقیقات انجام شده نشان می دهد افرادی که ورزش را در برنامه صبح خود گنحانده بودند بیشتر به آن پایبند بودند.

به خاطر داشته باشید که ورزش عصرگاهی یا ورزش بعد از ظهر می تواند با برنامه های روزانه شما تداخل داشته باشد. اگر روز شلوغی دارید و نمی توانید تنها بر روی نیروی اراده تان تکیه کنید بهتر است ورزش صبحگاهی را امتحان کنید.

زمان آزاد بیشتری دارید

همانطور که قبلا هم گفتیم صبح هنگام شما زمان آزاد بیشتری برای تمرین کردن دارید. می توانید کمی زود از خواب بیدار شوید و با دوستان و آشنایان خود یک چالش ورزشی صبحگاهی داشته باشید. در این شرایط نه تنها حس و حال بهتری خواهید داشت بلکه می توانید از شرایط پیش آمده لذت ببرید.

درد کمتری را در بدن خود تجربه می کنید

اگر در حال حاضر از ورزش و حرکات مختلف برای مدیریت دردهای مزمن خود استفاده می کنید بهتر است این تمرینات را سر صبح انجام دهید.

مزایای ورزش صبحگاهی

در این شرایط بدن شما درد کمتری را تجربه می کند. یکی از مطالعات انجام شده نشان می دهد افرادی که صبح هنگام ورزش می کنند درد بدنی کمتری را نسبت به سایر افراد تجربه می کنند.

می توانید خواب بهتری داشته باشید

تمرینات ورزشی صبحگاهی بهترین نقطه شروع برای افرادی است که می خواهند شب خوب بخوابند. یکی از مطالعات انجام شده نشان می دهد افرادی که صبح ورزش می کنند شب خواب راحت تری دارند و کمتر بیدار می مانند. یکی دیگر از مطالعات انجام شده نشان می دهد تمرینات ورزشی صبحگاهی می تواند به افرادی که بی خوابی دارند کمک کند راحت تر بخوابند. پس اگر می خواهید خواب بهتری داشته باشید تمرینات صبحگاهی را مدنظر داشته باشید.

کمتر گرسنه خواهید شد

یکی از مطالعات مروری نشان می دهد تمرینات ورزشی به کاهش اشتهای شما کمک می کند. زمانی که ورزش می کنید بعد از آن حس گرسنگی کمتری خواهید داشت. یکی دیگر از مطالعات نشان می دهد زنانی که صبح هنگام ورزش می کنند غذای کمتری می خورند و کمتر با چاقی دست و پنجه نرم می کنند. اگر می خواهید کمتر گرسنه شوید و وزن کم کنید تمرینات ورزشی را سر صبح انجام دهید.

چربی بیشتری می سوزانید

تحقیقات انجام شده نشان می دهد افرادی که صبح هنگام ورزش می کنند چربی بیشتری می سوزانند. در این شرایط لاغری بدن راحت تر رخ می دهد.

تمرین ورزشی در بعد از ظهر: تحقیقات علمی در این باره چه می گوید؟

مزایای ورزش عصرگاهی

شما می توانید تمرینات خود را عصر یا بعد از ظهر هم انجام دهید. این روش هم می تواند مزایای زیادی برایتان داشته باشد. بیایید این موارد را با هم مرور کنیم.

عملکرد بهتری خواهید داشت

مطالعات متعدد نشان می دهد افرادی که بعد از ظهر یا عصر ورزش می کنند عملکرد بهتری از خود به نمایش می گذارند. روش های زیادی برای بهبود عملکرد ورزشی در صبح هنگام وجود دارد. مثلا شما می توانید بدن خود را گرم کنید یا تمرینات کششی را انجام دهید اما اگر می خواهید بدون دردسر عملکرد بهتری داشته باشید حتما بعد از ظهر یا عصر را برای تمرین انتخاب کنید.

بدن شما در حال حاضر گرم شده است

زمانی که تمرینات ورزشی خود را به سمت عصر هدایت می کنید عضلات تان گرم شده است. عضلات گرم شده به شما کمک می کند عملکرد بهتری داشته باشید. در حقیقت تحقیقات انجام شده نشان می دهد زمانی که بدن شما گرم شده است عملکرد بهتری دارید و می توانید تمرینات ورزشی تان را با سرعت و شدت بهتری انجام دهید.

می توانید عضلات بیشتری بسازید

شاید باور نکنید اما یکی از تحقیقات علمی انجام شده نشان می دهد افرادی که عصر یا بعد از ظهر تمرینات ورزشی خود را انجام می دهند می توانند عضلات بهتر و بیشتری داشته باشند.

عضلات قوی تر

اگر می خواهید عضله بسازید بهتر است عصر را برای ورزش کردن انتخاب کنید. سطح هورمون ها نقش بسیار مهمی در تعیین بهترین زمان برای ورزش دارد. سطح تستوسترون برای رشد و تقویت عضلات ضروری است. بدن این هورمون را بعد از ظهر بیشتر تولید می کند. پس تمرینات ورزشی خود را به این بازه زمانی انتقال دهید.

برای انجام تمرینات ورزشی انگیزه بیشتری خواهید داشت

انگیزه مهم ترین مانع برای شروع تمرینات ورزشی است. همه ما به دنبال این هستیم که انگیزه بیشتری برای شروع داشته باشیم و بتوانیم با نیروی بیشتری تمرین کنیم. تا به حال برایتان پیش آمده است که یک نفر ازتان بخواهد تمرین کنید اما بگویید انگیزه اش را ندارم؟ شروع کردن تمرینات ورزشی برایتان سخت و طاقت فرساست؟ یکی از تحقیقات انجام شده نشان می دهد افرادی که صبح هنگام ورزش می کنند ممکن است در طولانی مدت نتوانند انگیزه خود را حفظ کنند. پس اگر فردی هستید که چرایی بزرگی برای شروع تمرین پیدا نکرده اید بهتر است تمرینات ورزشی تان را به عصر یا بعد از ظهر انتقال دهید.

بهترین زمان ورزش به خودتان بستگی دارد

برخی از مطالعات انجام شده نشان می دهد افراد به دلیل ویژگی های شخصیتی که دارند ممکن است در بازه های زمانی مختلفی انرژی و نیروی کافی برای انجام یک سری کارها را داشته باشند. برخی از افراد عاشق فعالیت های صبحگاهی هستند و بعضی ها دوست دارند فعالیت هایشان را بعد از ظهر یا عصر شروع کنند. به بدن خود خوب گوش کنید. ببینید بدن تان در چه بازه های زمانی انرژی و قدرت بیشتری دارد.

اگر احساس می کنید برنامه ورزشی فعلی تان مفید نیست بهتر است کمی تغییرات در آن ایجاد کنید. در چنین شرایطی می توانید بهتر از قبل تمرین کنید و بدن خود را برای یک زندگی سالم و بی دردسر آماده نمایید.

سخن نهایی

تمرین کردن کار سختی نیست. ورزش یکی از مسائل مهمی است که مزایای آن بر هیچ کس پوشیده نیست. حتما از خودتان می پرسید بهترین زمان برای ورزش کی است؟ اصلا مهم نیست چه زمانی را انتخاب می کنید. اگر می خواهید ثابت قدم باشید باید زمانی را انتخاب کنید که با بدن تان سازگارتر است. تحقیقات انجام شده نشان می دهد افرادی که به طور مستمر ورزش می کنند نتایج بهتری می گیرند. حالا شما می توانید بازه های زمانی مختلفی را برای اینکار انتخاب کنید. اگر احساس می کنید تمرینات صبحگاهی برای شما بهتر جواب می دهد پس چرا اینکار را نمی کنید؟ در صورتیکه فکر می کنید تمرینات ورزشی عصرگاهی برایتان بهتر است پس چرا دست به کار نمی شوید و بعد از کارتان زمانی را برای باشگاه اختصاص نمی دهید؟ صرف نظر از زمانی که برای ورزش انتخاب می کنید باید ثابت قدم باشید و در این مسیر به صورت مستمر تمرین کنید. در چنین شرایطی است که می توانید از مزایای ورزش کردن لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *