چگونه بهترین مکمل ها را انتخاب کنیم؟

قبل از اینکه بخواهید مکمل بعدی خود را بخرید باید درباره چند مورد اطلاعات کافی داشته باشید. اگر می خواهید بهترین نتیجه را از محصولی که می خرید به دست آورید باید درباره نحوه انتخاب و خرید مکمل ها دانش مورد نیاز را داشته باشید. اغلب بیشتر افراد فراموش می کنند که صنعت مکمل ها هم مثل هر صنعت دیگری ممکن است با محصولات بی کیفیت پر باشد. برخی از برندها هستند که هیچ ارزشی برای مشتریان خود قائل نمی شوند و مواد تشکیل دهنده بی کیفیتی را در اختیارشان قرار می دهند. با اینکه بیشتر برندها تلاش می کنند بهترین محصولات ممکن را برای مشتریان خود تولید کنند اما همیشه برندهایی هستند که به فکر سود خود هستند. در این مقاله می خواهیم ترفندهای علمی را در اختیارتان بگذاریم که کمک تان می کنند برندهای خوب را از برندهای بد تشخیص دهید. پس تا انتها همراه ما باشید.

دوز مواد تشکیل دهنده و ترکیبات اختصاصی

یکی از استراتژی‌های رایجی که شرکت‌ها ممکن است از آن استفاده کنند، فهرست کردن مواد متعدد در یک محصول، مانند قبل از تمرین است. در حالی که این موارد  اغلب در صرفه جویی در هزینه و زمان شما برای ساختن بدن تان عالی هستند، مهم است که درک کنید که اکثر مواد دارای حداقل آستانه  هستند.

مکمل های بدنسازی

به عبارت دیگر، تا زمانی که مقدار مشخص یا حداقلی را مصرف نکنید، به نتیجه ای که همیشه دنبالش بودید دست پیدا نخواهید کرد. به همین دلیل، باید مطمئن شوید که دوز مناسبی از مواد تشکیل دهنده را دریافت می کنید.

وقتی صحبت از مواد تشکیل دهنده مکمل ها می شود باید به بررسی دوزی بپردازید که برای رسیدن به نتایج مدنظرتان کافی است. مطالعات  انجام شده نشان می دهد که اگر 15 گرم پروتئین وی مصرف کنید، ممکن است نتوانید به درستی پروتئین را در عضلات سنتز کنید.

با این حال، اگر بتوانید 20  یا 25 گرم (فقط 5 تا 10 گرم بیشتر) از این ماده را مصرف کنید سنتز پروتئین در عضلات با سرعت بیشتر و بهتری آغاز می شود.

اگر برندی مواد تشکیل دهنده به کار رفته را فهرست نکرده باشد باید با احتیاط کامل از آن استفاده کنید. چرا؟ خوب شما راه دیگری برای تشخیص اینکه از هر ماده تشکیل دهنده ای چه مقدار به کار رفته است ندارید.

به همین دلیل، تشخیص اینکه آیا محصول مدنظر دوز مناسبی دارد یا خیر، دشوار است. البته اگر محصولی که خریداری می کنید از یک برند معتبر باشد تقریبا خیال تان راحت است. با این حال، باز هم باید محتاط باشید.

اگر بخواهیم به طور خلاصه بیان کنیم باید بگوییم که دوز مواد تشکیل دهنده و مواد اختصاصی که در یک محصول به کار رفته است را بررسی کنید و ببینید این دوز برای برطرف کردن نیازهای شما کافیست یا خیر.

جدیدترین علم به کار رفته در طراحی محصول

همیشه عاقلانه است که اکثر تصمیمات رژیم غذایی، مکمل ها و ورزش خود را بر اساس علم قرار دهید، یا حداقل، از علم همراه با تجربه عملی بهره ببرید. با اینحال هر چقدر در طراحی محصول از جدیدترین و به روز ترین علم دنیا استفاده شده باشد باز هم احتمال خطا وجود دارد.  گاهی از اوقات مشکلات تحقیقاتی، خطای انسانی و حتی انگیزه های مالی می تواند دردسرساز باشد. هنوز هم چیزهای زیادی وجود دارد که می تواند نتایج یک مطالعه را تغییر دهد.

در حالی که اکثر مکمل‌هایی که پشتوانه تحقیقاتی دارند، انتخاب های عالی هستند، گاهی اوقات ممکن است با یک شرکت تولید کننده مکمل مواجه شوید که فقط به سراغ مطالعات مثبت می رود و از بررسی مطالعات منفی خودداری می کند. علاوه بر این، تحقیقات بسیار پرهزینه است و همین امر باعث می شود برخی از برندها از انجام تحقیقات لازم بر روی مواد تشکیل دهنده سر باز زنند.

این موضوع بدان معنا نیست که تحقیق بر روی مواد تشکیل دهنده مکمل ها اتلاف وقت است یا اینکه همه محققان کلاهبردار هستند. مانند هر چیز دیگری اغلب اوقات مشکلی وجود ندارد و همه چیز به خوبی به پیش می رود.  سعی کنید به سراغ خرید محصولاتی بروید که تحقیقات علمی خوبی درباره مواد تشکیل دهنده شان انجام شده است.

همیشه تصمیم خود را بر اساس مکمل ها یا مواد تشکیل دهنده مورد حمایت تحقیقات قرار دهید. با این حال، باید مطمئن شوید که واقعا تحقیقی بر روی مواد تشکیل دهنده انجام شده است و این تحقیق قابلیت اتکا را دارد.

کیفیت محصول و مواد تشکیل دهنده

آیا 3 گرم بتا آلانین یا 5 گرم BCAA در هر محصول یکسان است؟ همانطور که ممکن است حدس بزنید، پاسخ همیشه مثبت نیست. درست مانند خرید مواد غذایی یا هر محصول دیگری در جهان، کیفیت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. این موضوع زمانی اهمیت پیدا می کند که بخواهید ماده ای را وارد بدن خود کنید. کیفیت در مکمل ها بسیار مهم است. این موضوع از برندی به برند دیگر متفاوت است.

بی سی ای ای

در حالی که بیشتر شرکت‌ها از مواد با کیفیت بالا استفاده می‌کنند، همیشه برخی از برندها هستند که  تلاش می‌کنند از مواد ارزان‌ تر استفاده کنند. یکی از بزرگ ترین مشکلات مربوط به کیفیت هزینه است. برخی از برندها بر این باورند که استفاده از مواد اولیه با کیفیت گران است و صرفه اقتصادی برایشان ندارد.

به این ترتیب، برخی از شرکت‌ها ترجیح می ‌دهند از جایگزین ‌های ارزان‌ تر با فراهمی زیستی پایین ‌تر استفاده کنند یا با استفاده از افزودنی ‌های ارزان هزینه‌ هایی که متحمل می شوند را کاهش دهند. در چنین شرایطی شاید با خودتان فکر کنید که این محصول ارزان تر است و می توانید کمی پول صرفه جویی کنید اما دوز مواد تشکیل دهنده و کیفیت آن ممکن است دستخوش تغییر شده باشد.

یکی دیگر از معایب مواد ارزان قیمت، خطر ایمنی و وجود آلاینده های مضر در آن است. چندین شرکت مکمل به دلیل استفاده از مواد بی کیفیت که حاوی مقادیر بالایی از فلزات یا سایر مواد مضر هستند، با مشکل بزرگی مواجه شده اند.

برخی از ورزشکاران برتر دنیا به دلیل معرفی محصولاتی که در آن ها از مواد تشکیل دهنده مضر استفاده شده بود جریمه شدند یا از مسابقات ورزشی کنار گذاشته شده اند. این ورزشکاران فکر می کردند که محصول مدنظر کیفیت خوبی دارد اما در واقع چنین نبود.

برای مقابله با این مشکلات، می‌توانید محصولات آزمایش ‌شده را که توسط  تحقیقات علمی و آزمایش های مستقل تأیید شده است انتخاب کنید تا مطمئن شوید مواد تشکیل دهنده موجود در آن عاری از مواد آلاینده یا دوز نامناسب است.

بهتر است از محصولاتی بهره ببرید که اعتبار کافی در بازار را دارند و سال هاست از مواد تشکیل دهنده باکیفیت بهره می برند. در این شرایط خیال تان از بابت کیفیت راحت خواهد بود. اگر ورزشکار هستید و می خواهید مطمئن شوید که محصول خریداری شده بهترین کیفیت را دارد به سراغ برندهای معتبر موجود در بازار بروید. این برندها حق ثبت اختراع دارند و از مواد تشکیل دهنده اختصاصی در تولید مکمل هایشان بهره می برند.

نکات دیگری که باید مدنظر داشته باشید

در بخش قبلی درباره نکات اصلی انتخاب بهترین مکمل ها صحبت کردیم. با اینحال هنوز ملاحظات دیگری وجود دارد که باید از آن ها آگاه بود. یکی از مسائل مهمی که باید به آن توجه داشته باشید، آزمایش محصول بر روی حیوانات و تلاش برای انتقال آن نتایج به شرایط انسانی است. به عنوان مثال، یک شرکت ممکن است مطالعه ‌ای را روی موش ‌ها انجام دهد، اما سپس سعی کند مصرف‌کننده را متقاعد کند که در صورت استفاده از محصول، نتایج مشابهی در خود به دست خواهد آورد.

نکاتی برای انتخاب مکمل های بدنسازی

این موضوع در نگاه اول دردسرساز نیست اما برخی از نتایج به دست آمده در مطالعات حیوانی بر روی انسان ها تاثیری ندارد. در حالی که آزمایش بر روی حیوانات می تواند مفید باشد و نقش کلیدی در تحقیقات علمی ایفا کند، یافته ها همیشه بر روی انسان تاثیرگذار نیست. به همین دلیل، سعی کنید مکمل های خود را بر اساس آزمایشات انسانی یا ترکیبی از تحقیقات انسانی و حیوانی انتخاب کنید. اگر می خواهید بدن سالم تری داشته باشید فریب تبلیغات پر زرق و برق را نخورید. همیشه به دنبال محصولاتی باشید که کیفیت خوبی در اختیارتان قرار می دهند.

سخن نهایی

همانطور که مشاهده کردید انتخاب مکمل به همان سادگی ها که شما فکر می کردید نیست. شما نمی توانید تنها با نگاه کردن به قیمت یک محصول را انتخاب کنید. قبل از اینکه پول خود را خرج کنید و سال ها از یک محصول استفاده کنید، 30 دقیقه را صرف جستجو برای یافتن بهترین مواد تشکیل دهنده کنید. بهترین شرکت های موجود در بازار را پیدا کنید که محصولی با کیفیت بالا را ارائه می دهند و برای تایید صحبت هایشان از تحقیقات علمی بهره می برند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *