5 چیزی که در مکمل وی ایزوله باید به دنبالش باشید

پروتئین وی یکی از بهترین مکمل هایی است که برای رشد و تقویت عضلات خود می توانید استفاده کنید. اگر با مکمل ها آشنا باشید حتما خیلی خوب می دانید که پروتئین وی انواع مختلفی دارد. یکی از محبوب ترین انواع پروتئین وی، وی ایزوله است. خرید پروتئین وی ایزوله کار چندان سختی نیست اما قبل از اینکه تصمیم بگیرید از میان برندهای مختلف یک مورد را انتخاب کنید باید نکات متعددی را مدنظر داشته باشید. با وجود گزینه های متعددی که در بازار وجود دارد آیا می دانید که به هنگام خرید پروتئین وی ایزوله باید به دنبال چه چیزهایی بگردید؟ در این مقاله قصد داریم با هم پاسخ این سوال را بررسی کنیم. پس تا انتها همراه ما باشید.

به هنگام خرید پروتئین وی ایزوله باید چه نکاتی را مدنظر داشته باشیم؟

همانطور که در ابتدای مقاله هم گفتیم خرید مکمل های ورزشی و بدنسازی کار چندان سختی نیست. با اینحال به دلیل تنوع بالای برند و محصولات در بازار ممکن است به هنگام خرید سردرگم شوید و نتوانید گزینه درستی را انتخاب کنید. اگر با چنین شرایطی دست و پنجه نرم می کنید در این بخش همراه ما باشید تا 5 مورد مهم را بررسی کنیم.

محتوای پروتئینی

پروتئین وی ایزوله خالص از جمله محصولات پروتئینی جذابی است که با قیمت های مختلفی به بازار عرضه می شود. زمانی که برچسب روی بسته بندی را بررسی می کنید تنها به مقدار پروتئین موجود در هر سروینگ نگاه نکنید. بهتر است محتوای پروتئینی محصولی که می خواهید بخرید را هم مورد بررسی قرار دهید. ببینید این محصول از چه نوع پروتئینی تشکیل شده است و محتوای پروتئینی آن چگونه است.

پروتئین وی

بعید است که برندهای تولیدکننده محصولات و مکمل های ورزشی از پروتئین وی ایزوله 100 درصد خالص استفاده کنند. اگر هم چنین باشد قیمت محصول به شدت افزایش پیدا می کند. اگر محصولات مختلف را بررسی کنید متوجه خواهید شد که محتوای آن ها ترکیبی از پروتئین وی ایزوله و انواع دیگر پروتئین همچون پروتئین کنستانتره است. این موضوع برای افرادی که به دنبال افزایش حجم عضلات خود هستند از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. علاوه بر این اگر به لاکتوز حساسیت دارید محتوای لاکتوز موجود در مکمل را هم بررسی کنید.

بهترین کار این است که مطمئن شوید محتوای کلی محصول از پروتئین وی ایزوله بیشتری تشکیل شده است. برای این منظور برچسب پشت مکمل را به دقت مطالعه کنید. اگر چنین نبود می توانید از محصولات دیگری که در بازار وجود دارد بهره ببرید.

کالری بد ناخواسته

تا به حال از خودتان پرسیده اید چرا برخی از محصولات محتوای پروتئینی 30 گرمی به ازای هر سروینگ دارند اما اندازه اسکوپ آن ها 60 گرمی است؟ در چنین شرایطی باید از خودتان بپرسید چه چیز دیگری وجود دارد که ممکن است برای من مفید نباشد. بیشتر شرکت های تولیدکننده محصولات و مکمل های ورزشی از فیلرهایی همچون قند و چربی استفاده می کنند تا طعم بهتری به محصولات خود بدهند و فرمولاسیون خود را غنی تر نمایند. اگرچه این موضوع باعث می شود پروتئین طعم بهتری داشته باشد اما در طولانی مدت برای بدن تان مضر است. اگر نگران سلامت و عملکرد کلی بدن خود هستید یا می خواهید تناسب اندام تان را حفظ کنید باید مطمئن شوید که محصول خریداری شده حاوی کالری بد ناخواسته نیست.

مکمل های پروتئین وی ایزوله با کیفیت در خود قند و چربی بسیار اندکی دارند. اگر محصول قند و چربی کمتر از 5 گرم به ازای هر سروینگ داشت عالی است. در صورتیکه می خواهید از چربی و کربوهیدرات استفاده کنید بهتر است از رژیم غذایی درستی بهره ببرید که در آن از مواد غذایی مفید بهره برده شده است.

هضم آسان

یکی دیگر از مواردی که به هنگام خرید پروتئین وی ایزوله باید مدنظر داشته باشید هضم آسان آن است. یکی از رایج ترین گله هایی که افراد به هنگام مصرف مکمل های پروتئینی دارند مشکلات گوارشی است. برای اینکه جلوی چنین مشکلاتی را بگیرید بهتر است به دنبال محصولاتی باشید که هضم راحت تری دارند و می توانند جلوی نفخ و ناراحتی شکمی را بگیرند. محصولاتی با کیفیت بالا در خود فرمولاسیونی را دارند که باعث بهبود هضم مواد تشکیل دهنده می شود. پس سعی کنید به هنگام خرید از این محصولات استفاده کنید.

مواد تشکیل دهنده طبیعی

برخی از محصولات و برندها هم هستند که از مواد تشکیل دهنده مصنوعی و البته مضر برای پر کردن فرمولاسیون خود بهره می برند. یکی از رایج ترین مواد تشکیل دهنده در این محصولات لسیتین سویاست که یک ماده اصلاح شده از لحاظ ژنتیکی است. اگر این ماده تشکیل دهنده را بر روی محصولی مشاهده کردید بهتر است از خرید آن منصرف شوید.

پروتئین وی و نکاتی برای خرید آن

از محصولاتی استفاده کنید که در تولید آن ها از مواد تشکیل دهنده طبیعی مثل رنگ ها  و طعم دهنده های طبیعی استفاده شده باشد. در این شرایط دیگر نگران مشکلاتی که این محصول بر روی سلامتی تان  دارد نخواهید بود. متاسفانه بیشتر محصولات و مکمل های پروتئین وی ایزوله از مواد تشکیل دهنده مصنوعی استفاده می کنند تا هزینه های کمتری را متحمل شوند.

شفافیت

برخی از برندهای تولید کننده در صنعت مکمل های ورزشی وجود دارند که استانداردهای موجود را رعایت نمی کنند. بیشتر شرکت های این چنینی شفافیت کافی در نشان دادن و معرفی مواد تشکیل دهنده خود ندارند و نمی خواهند موادی که در تولید محصولات شان به کار رفته است را به درستی معرفی کنند.

زمانی که صحبت از پروتئین وی ایزوله به میان می آید برخی از برندها کم لطفی می کنند و از محتوای پروتئینی پایین و مواد غیر طبیعی و مضر بهره می برند. با اینحال چنین برندهایی ادعا می کنند که از بهترین مواد تشکیل دهنده استفاده کرده اند و همه چیز تحت کنترل است.

قبل از خرید با برند مربوطه آشنا شوید. ایا این برند از استانداردهای صنعت پیروی می کند؟ از فرایندهای تولید آن اطلاعات کافی موجود است؟ می توان مفید و طبیعی بودن مواد تشکیل دهنده آن را به درستی تایید کرد؟ آیا ضمانتی برای مواد تشکیل دهنده آن وجود دارد؟ از تست های مرتبط برای تولید محصول استفاده شده است؟

سخن نهایی

با اینکه ممکن است فکر کنید بالاترین مقدار پروتئین در هر سروینگ مهم ترین نشانه از برند باکیفیت است اما نکات دیگری هم برای انتخاب وجود دارد. زمانی که می خواهید یک پروتئین وی ایزوله باکیفیت بخرید به موارد و نکاتی که در این مقاله بیان کردیم دقت داشته باشید. این فاکتورها شامل منبع پروتئینی، کیفیت مواد تشکیل دهنده و خلوص محصول است. اگر بدانید خرید یک مکمل ورزشی در بلندمدت چه تاثیری بر روی سلامت بدن تان دارد بدون شک مراقب انتخاب های خود خواهید بود. از شرکتی مکمل خریداری کنید که از مواد تشکیل دهنده اصل و باکیفیت استفاده می کند و تمامی استانداردهای موجود را رعایت می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *