10 نکته برای آب کردن چربی های شکمی

برای آب کردن چربی های شکمی روش ها و تکنیک های زیادی وجود دارد. ما هم در مقالات مختلف راجع به برخی از این تکنیک ها صحبت کرده ایم. با اینحال اگر هنوز نتوانسته اید از شر چربی های شکمی خلاص شوید و دنبال یک سری نکته ساده و آسان هستید این مقاله برای شماست. در این مقاله به سراغ بررسی نکاتی می رویم که به شما کمک می کنند چربی های شکمی خود را بهتر و آسان تر از قبل آب کنید. پس تا انتها همراه ما باشید.

10 نکته ساده و آسان برای داشتن شکمی تخت

شکم تخت

اگر به دنبال آب کردن چربی های شکمی خود هستید اولین چیزی که باید روی آن تمرکز داشته باشید سلامتی تان است.  اگر برای آب کردن این چربی ها به هر روشی روی بیاورید تنها چیزی که نصیب تان می شود بدنی بیمار است. در این بخش می خواهیم 10 نکته ساده را با هم مرور کنیم که هم سلامتی تان را بهبود می بخشند و هم می توانند چربی های شکمی تان را کاهش دهند.

مصرف غذاهای فرآوری شده را کاهش دهید

می دانم که اینکار در دنیای پرمشغله امروز کار چندان ساده ای نیست. شما مجبور هستید هر روز در کنار کارهایی که انجام می دهید آشپزی هم بکنید. اما به خاطر داشته باشید که بدون یک برنامه غذایی سالم نمی توانید شکمی تخت داشته باشید.

غذاهای فرآوری شده و فست فودی نه تنها مزیتی برای شما ندارند بلکه می توانند سلامتی بدن تان را به خطر بیندازند. شما می توانید هر از چندگاهی از این غذاها استفاده کنید اما باید به این موضوع توجه داشته باشید که مصرف روزانه غذاهای فرآوری شده اولین و مهم ترین عامل چاقی و در نهایت ابتلا به بیماری های مزمن است. این غذاها سرشار از چربی های اشباع شده و نمک هستند و می توانند باعث تجمع چربی در شکم شوند. سعی کنید به جای چنین غذاهایی از میوه ها و سبزیجاتی با فیبر بالا و کالری اندک استفاده کنید چون مواد مغذی بیشتری وارد بدن تان می کنند.

علاوه بر این، انجام تمرینات ورزشی روزانه به شما کمک می کند شکمی تخت داشته باشید. ورزش های کاردیو همچون دویدن و دوچرخه سواری باعث کاهش چربی های شکمی می شوند.  در کنار همه این موارد سعی کنید در طول روز آب و نوشیدنی های مفید کافی مصرف کنید تا از شر سموم اضافی بدن رها شوید و بتوانید متابولیسم تان را بهبود ببخشید.

مصرف فیبر را در رژیم غذایی خود افزایش دهید

فیبر برای شکم تخت

مصرف غذاهایی که فیبر زیادی دارند باعث کاهش چربی های شکمی اضافی می شود و حس سیری بیشتری به شما می بخشد. فیبر رژیمی غذایی برای سلامتی روده هایتان هم مفید است. این ماده باعث کاهش التهاب روده ها می شود و مانع از بروز نفخ می گردد. با اضافه کردن مواد غذایی با فیبر بالا همچون آجیل ها، میوه ها، سبزیجات و غلات کامل می توانید از شر شکم بزرگ خود خلاص شوید.

آب بیشتری بنوشید

سومین توصیه ای که برای داشتن شکمی تخت می توان کرد نوشیدن آب است. شاید با خودتان فکر کنید نوشیدن آب چه ربطی به کاهش چربی های دور شکمی دارد؟

رساندن آب کافی به بدن یکی از نکات کلیدی برای سلامتی است. آب باعث دفع سموم از بدن می شود و حرکات روده را بهبود می بخشد. همه این موارد در کنار هم قرار می گیرند تا متابولیسم و از کاهش چربی ها را سرعت ببخشند. نوشیدن آب زیاد در طول روز باعث می شود بدن تان هوس زیادی برای خوردن تنقلات اضافی نداشته باشد و مدت زمان بیشتری سیر بماند. علاوه بر این مصرف آب کافی باعث افزایش انرژی شما می شود. وقتی انرژی بیشتری داشته باشید بیشتر ورزش می کنید و کالری های بیشتری هم می سوزانید.

خواب خوب و باکیفیت داشته باشید

داشتن خواب کافی و باکیفیت بهترین روش برای خلاص شدن از شر چربی های شکمی است. اگر نتوانید خوب بخوابید بدون شک در طول روز خسته خواهید بود. این موضوع باعث می شود احساس گرسنگی بیشتری داشته باشید، متابولیسم تان کندتر شود و چربی های بیشتری در ناحیه شکم ذخیره گردد.

الکل را برای همیشه کنار بگذارید

مطالعات مختلف نشان می دهند الکل باعث بروز چربی های اضافی در اطراف شکم می شود. البته این تنها یکی از مضراتی است که نوشیدن الکل می تواند برایتان به ارمغان بیاورد. زمانی که الکل مصرف می کنید خواب تان مختل می شود، سطح کورتیزول و هورمون گرلین در بدن افزایش پیدا می کند. همه این موارد دست در دست هم می دهند تا شما غذای بیشتری بخورید و چربی های اضافی زیادتری داشته باشید. سعی کنید نوشیدن الکل را برای همیشه کنار بگذارید. به جای الکل می توانید از نوشیدنی های سالم مثل چای سبز بهره ببرید.

به طور منظم ورزش کنید

یادتان باشد هیچ گوی جادویی برای خلاصی از شر چربی های شکمی وجود ندارد. شما باید سخت تمرین کنید تا بتوانید کالری های بیشتری بسوزانید. هر چند این موضوع به نظر خسته کننده می رسد اما شما باید ورزش را جزء روتین زندگی تان قرار دهید. تمرینات ورزشی منظم همچون کاردیو و تمرینات مقاومتی می توانند به شما کمک کنند چربی های کمتری در اطراف شکم ذخیره کنید. ورزش نه تنها باعث می شود کالری های بیشتری در طول روز بسوزانید بلکه باعث افزایش متابولیسم بدن تان می شود.

پروتئین بیشتری بخورید

اضافه کردن پروتئین به رژیم غذایی یک روش موثر برای کاهش چربی های شکمی است. اگر بتوانید در طول روز پروتئین کافی به بدن خود وارد کنید قادر خواهید بود هوس تان را برای خوردن غذاهای ناسالم کاهش دهید، بیشتر و طولانی تر سیر بمانید و در طول روز کمتر به سراغ میان وعده های ناسالم بروید. مطالعات انجام شده نشان می دهد مصرف پروتئین می تواند باعث افزایش حجم عضلات شود و هورمون هایی که در کاهش چربی دخیل هستند را تنظیم نماید. پروتئین انرژی مورد نیاز شما را تامین می کند و برای داشتن متابولیسم سالم ضروری است. مصرف پروتئین هایی همچون مرغ، توفو، ماهی و پروتئین های گیاهی به شما کمک می کند سالم تر باشید. اگر دوست داشتید می توانید از مکمل هایی مثل پودر پروتئین وی هم استفاده کنید.

استرس خود را مدیریت کنید

اگر شکم تخت می خواهید باید بتوانید استرس خود را مدیریت کنید. مدیریت استرس یکی از گام های ضروری برای کاهش چربی های اضافی است که در اطراف شکم شما جا خوش کرده اند.

نه تنها استرس باعث می شود سبک زندگی ناسالمی داشته باشید بلکه سطح هورمون کورتیزول را هم در بدن افزایش می دهد. این موضوع باعث می شود چربی های شکمی افزایش یابد. برای مدیریت درست استرس سعی کنید از تکنیک هایی همچون تنفس عمیق، یوگا و مدیتیشن استفاده کنید.

 از مصرف نوشیدنی های شکردار دوری کنید

سفری که برای کاهش چربی های شکمی دارید با کاهش مصرف نوشیدنی های شکردار آغاز می شود. همانطور که می دانید نوشیدنی های شکردار حاوی کالری زیادی هستند و می توانند اندازه دور شکم تان را افزایش دهند. از خوردن نوشابه یا سایر نوشیدنی های شکردار دوری کنید.  سعی کنید به جای این نوع نوشیدنی ها از نوشیدنی های سالم مثل آب میوه استفاده کنید که طبیعی هستند.

آخر شب غذا نخورید

10 نکته برای داشتن شکمی تخت

متخصصات تغذیه بر این باورند که خوردن غذا در اواخر شب برای کاهش چربی های دور شکمی مضر است. اگر نزدیک خواب غذا می خورید شکم بزرگ تری خواهید داشت. در این شرایط تعداد کالری های زیادی به صورت چربی ذخیره می شوند. درست است که می توانید تکه ای میوه یا تنقلات سالم را قبل از خواب مصرف کنید اما توصیه می کنیم از مصرف وعده غذایی اصلی قبل از رفتن به رختخواب خودداری کنید. برای اینکه مطمئن شوید بدن سالم تری دارید غذای اصلی خود را سه الی چهار ساعت قبل از خواب مصرف نمایید

حرف آخر

اگر بخواهیم به طور خلاصه همه آنچه که در این مقاله بیان شد را بگوییم باید به این موارد اشاره کنیم. کاهش چربی های شکمی کار سخت و خسته کننده ای است. شما نمی توانید با یک ترفند یا جادو به این هدف دست پیدا کنید. با اینحال دنبال کردن نکاتی که در این مقاله گفتیم به شما کمک می کند. سعی کنید خواب کافی داشته باشید، بر روی فعالیت هایی مثل دویدن تمرکز کنید، سطح استرس خود را کاهش دهید و از مصرف غذاهای پرچرب دوری کنید.  اگر بتوانید به مواردی که در این مقاله گفتیم پایبند باشید در کنار شکم تختی که به دست می آورید قادر خواهید بود بدن سالم تر و زیباتری داشته باشید. در این شرایط از شر بیماری های مزمن هم در امان می مانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *