برای تمرینات کاردیو باید مکمل قبل از ورزش مصرف کنیم؟

حتما درباره مکمل های قبل از تمرین برای بهبود تمرینات کاردیو شنیده اید. با اینکه چنین مکمل هایی به شما کمک می کنند انرژی بیشتری در طول تمرین داشته باشید و انگیزه تان را حفظ کنید باید مزایا و معایب مصرف چنین مکمل هایی را در نظر داشته باشید. مکمل ‌های قبل از تمرین می ‌توانند سوخت سریعی را برای فعالیت‌های شدید قلبی عروقی فراهم کنند، اما دارای عوارض جانبی بالقوه هم هستند.  در این مقاله می خواهیم به بررسی مزایا و معایب مکمل های قبل از تمرین بپردازیم و ببینیم چطور می توانیم مکمل مناسب را بر اساس نیازمان انتخاب کنیم. باید به این نکته توجه داشته باشید که مکمل های قبل از تمرین را نمی توان جایگزین مواد غذایی و نوشیدنی های مناسب کرد. در ادامه همراه ما باشید تا این مکمل ها را با هم مورد بررسی قرار دهیم.

مکمل های قبل از تمرین چه هستند؟

مکمل های قبل از ورزش جزء آن دسته از مکمل هایی هستند که به شما کمک می کنند انرژی و تمرکز بیشتری داشته باشید و بتوانید بیشترین بهره را از تمرینات خود ببرید. این محصولات معمولا حاوی مواد تشکیل دهنده ای همچون کافئین، بتا آلانین، کراتین، سیترولین مالات، تائورین، ویتامین B هستند که در کنار هم قرار می گیرند تا انرژی بیشتری برای تمرینات شدید ورزشی شما فراهم آورند.

مکمل قبل از ورزش

برخی از مکمل های قبل از ورزش شامل مواد تشکیل دهنده ای همچون آمینو اسیدها و الکترولیت ها هستند که مقاومت و ریکاوری شما را بهبود می بخشند. این مکمل ها معمولاً قبل از تمرین مصرف می شوند چون مواد تشکیل دهنده موجود در آن ها می تواند به افزایش سطح انرژی، تمرکز و عملکرد کمک کند. اثرات مکمل های قبل از تمرین از فردی به فرد دیگر متفاوت است، بنابراین آزمایش و یافتن محصولی که بهترین کارکرد را برای شما دارد ضروری است.

مزایا و معایب مکمل های قبل از تمرین

شاید بتوان گفت اصلی ترین مزیت استفاده از مکمل های قبل از تمرین بهبود عملکرد شما در تمرینات قلبی عروقی است. این محصولات به دلیل مواد تشکیل دهنده مناسبی که در خود دارند می توانند انرژی شما را تا حد زیادی افزایش دهند. اینکار موجب می شود سخت تر تمرین کنید و از تمرینات خود مزایای بیشتری دریافت نمایید. علاوه بر این، مصرف چنین مکمل هایی قبل از تمرین به شما کمک می کند تمرکز خود را بیشتر کنید، خستگی تان را کاهش دهید و بهتر ورزش نمایید.

مزایای مکمل های قبل از تمرین

افزایش انرژی و تمرکز: مکمل های قبل از تمرین انرژی بیشتر و شفافیت ذهنبی بیشتری به شما می دهند تا بهتر تمرین کنید. مواد تشکیل دهنده موجود در این مکمل ها باعث می شود شما تمرکز و انرژی بیشتری برای انجام تمرینات طولانی مدت داشته باشید.

بهبود عملکرد: مکمل مناسب قبل از تمرین می تواند به بهبود قدرت، استقامت، توان خروجی، سرعت و چابکی شما کمک کند. چنین مکمل هایی می توانند به ورزشکاران کمک کنند سطح انرژی و عملکرد خود را بهبود ببخشند.

زمان ریکاوری سریع تر:  مکمل های قبل از تمرین علاوه بر تامین سوخت برای تمرینات تان، حاوی موادی مانند الکترولیت ها و اسیدهای آمینه هستند که می توانند ریکاوری بعد از تمرین را بهبود ببخشند.

با این حال، قبل از افزودن مکمل قبل از تمرین، باید معایب خاصی که این محصولات ممکن است داشته باشند را در نظر بگیرید. این مکمل ها گران هستند و حاوی موادی هستند که می توانند با داروهای مصرفی تان تداخل داشته باشند.

عوارض جانبی احتمالی

مکمل های قبل از تمرین ممکن است باعث افزایش ضربان قلب و حالت تهوع شوند. چنین شرایطی زمانی رخ می دهد که شما این محصولات را به درستی مصرف نمی کنید. زمانی که مکمل جدیدی را مصرف می کنید باید آن را به تدریج به برنامه غذایی خود اضافه کنید. همیشه قبل از مصرف هر نوع محصولی با پزشک خود مشورت کنید.

عوارض جانبی مکمل های قبل از تمرین برای کاردیو

اوردوز: یکی از مشکلات اصلی مربوط به مکمل ها اوردوز است. در این شرایط فرد مقدار زیادی از مکمل را مصرف می کند و همین امر باعث بروز شرایطی همچون بی خوابی، اضطراب و فشار خون بالا می شود. اگر چنین مشکلی داشتید با پزشک خود مشورت کنید.

هزینه: مکمل های قبل از تمرین ممکن است گران قیمت باشند. به همین خاطر بهتر است از فروشگاه هایی شروع به خرید کنید که بهترین کیفیت و قیمت را در اختیار شما قرار می دهند. فقط به خاطر داشته باشید که این مکمل ها را جایگزین مواد غذایی نکنید.

اگر بخواهیم به طور کلی نتیجه گیری کنیم باید بگوییم که مکمل های قبل از تمرین بهترین روش برای افزایش انرژی و تمرکز شما هستند اما باید در حد اعتدال و زیر نظر فرد متخصص مصرف شوند.

چطور بهترین مکمل قبل از تمرین را بر اساس نیازهایمان انتخاب کنیم؟

انتخاب مکمل مناسب قبل از تمرین برای نیازهای شما می‌تواند مشکل  و گاهی از اوقات چالش بر انگیز باشد، اما برای انتخاب راحت تر می توانید نکات زیر را مدنظر داشته باشید:

ابتدا نوع فعالیتی را که انجام خواهید داد در نظر بگیرید و انتخاب خود را بر اساس آن تنظیم کنید. اگر در درجه اول تمریناتی با شدت بالا(HIIT) انجام می دهید، به دنبال محصولاتی باشید که حاوی موادی مانند کافئین و بتا آلانین هستند که به شما در طول تمرین کمک می کنند. اگر فعالیت های استقامتی  بیشتری انجام می‌دهید، به دنبال محصولاتی با الکترولیت ‌ها و اسیدهای آمینه اضافه برای کمک به ریکاوری عضلات باشید.

علاوه بر مواردی که بیان کردیم بهتر است فاکتورهای زیر را هم بررسی کنید:

مواد تشکیل دهنده این مکمل ها را مورد بررسی قرار دهید: قبل از مصرف مکمل های قبل از تمرین، بررسی مواد تشکیل دهنده آن ضروری است. اطمینان حاصل کنید که محصول خریداری شده حاوی مواد طبیعی است و در آن از  پرکننده ها، شیرین کننده های مصنوعی و مواد نگهدارنده استفاده نشده است. همچنین مراقب مواد تشکیل دهنده ای که به آن ها حساسیت دارید باشید.

آهسته شروع کنید: زمانی که برای اولین بار مکمل قبل از تمرین مصرف می کنید،  باید با حداقل دوز شروع کنید و به تدریج دوز مصرفی را افزایش دهید. این موضوع به شما کمک می کند تا از عوارض جانبی احتمالی مانند بی قراری و حالت تهوع جلوگیری کنید.

محتوای کافئین موجود در این مکمل ها را بررسی کنید: بسیاری از تمرینات قبل از تمرین حاوی سطوح بالایی از کافئین هستند. به همین خاطر باید قبل از مصرف چنین محصولاتی، برچسب آن را بررسی کنید. اگر به کافئین حساس هستید یا مشکلات سلامتی دارید که استفاده از آن ممکن است تشدید شود، بهتر است از مصرف چنین موادی خودداری نمایید.

با پزشک خود مشورت کنید: قبل از شروع مصرف هر نوع مکمل جدیدی، باید با پزشک یا متخصص مراقبت های بهداشتی مشورت کنید. این موضوع زمانی اهمیت پیدا می کند که شما یک بیماری خاص داشته باشید یا داروی خاصی را مصرف کنید.

یک برند باکیفیت انتخاب کنید: همه مکمل های قبل از تمرین برابر نیستند، بنابراین انتخاب یکی از برندهای معتبر و قابل اعتماد ضروری است. به دنبال محصولاتی باشید که توسط برندهای متخصص و مشهور ساخته شده است.

اگر بتوانید از نکاتی که در بالا گفتیم استفاده کنید بدون شک انتخاب بهتر و منطقی تری خواهید داشت. در چنین شرایطی محصولی را انتخاب می کنید که بر اساس نیازهای شما طراحی و تولید شده است و می تواند سطح عملکردتان را در تمرینات ورزشی بهبود ببخشد.

سخن نهایی

مکمل های قبل از تمرین می توانند عملکرد شما در طول تمرینات کاردیو بهبود ببخشند اما باید تصمیم نهایی را بر اساس وضعیت فعلی خود بگیرید. فاکتورهای زیادی هست که به هنگام خرید و انتخاب این مکمل ها باید مدنظر داشته باشید. به عنوان مثال اهدافی که در سر دارید، وضعیت بدنی و سطح فعالیت های ورزشی را مورد بررسی قرار دهید.

مکملی که برای یک نفر مفید و کارساز است می تواند برای فرد دیگر موثر نباشد. علاوه بر مواردی که بیان کردیم باید مطمئن شوید که از محصولاتی استفاده می کنید که تایید شده هستند و در تولید آن ها از مواد تشکیل دهنده مناسب استفاده شده است. با اینکه مکمل های با کیفیت می توانند سطح عملکرد شما و انرژیتان را بهبود ببخشند اما باید در حد اعتدال و بر اساس نیاز بدن مصرف شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *