8 مزیت شگفت انگیز کاهش وزن

کاهش وزن یکی از دغدغه های اصلی افرادی است که با اضافه وزن یا چاقی دست و پنجه نرم می کنند. همه ما خیلی خوب می دانیم که کاهش حتی چند کیلوگرم وزن می تواند چه تاثیر شگفت انگیزی بر روی سلامتی مان داشته باشد. شاید با خودتان فکر کنید که از دست دادن چند کیلوگرم وزن موضوع مهم و چالش برانگیزی نیست. اما واقعیت این است که بعد از کاهش وزن با احساسات مثبت و جذابی روبرو خواهید شد. نه تنها از لحاظ روحی حس بهتری تجربه خواهید کرد بلکه سلامتی تان هم به شیوه های مختلف بهبود پیدا می کند. اگر در میانه فرآیند کاهش وزن هستید و امید خود را از دست داده اید در این مقاله همراه ما باشید تا با هم مزایای جذابی که از کاهش وزن به دست می آورید را مرور کنیم.

8 مزیت شگفت انگیز کاهش وزن که نمی دانستید

مزایای کاهش وزن

نیازی به گفتن نیست که کاهش چربی های بدن برای برخی از افراد می تواند چالش برانگیز و سخت باشد. شما نیاز به تمرینات سخت دارید و باید بتوانید رژیم غذایی خود را کنترل کنید. اما اگر در این میان منافعی که به دست می آورید را بررسی کنید راحت تر در این سفر دوام می آورید. بیایید با هم مزایایی که کاهش وزن برای شما به همراه دارد را بررسی کنیم.

خطر ابتلا به بیماری های جسمی کاهش پیدا می کند

شاید یکی از واضح ترین نشانه های کاهش وزن بهبود سلامتی بدن تان باشد. همانطور که می دانید چاقی از جمله ریسک فاکتورهای مهم بیماری های قلبی و عروقی است و حتی می تواند شما را در معرض بیماری های دیگری همچون دیابت قرار دهد.

زمانی که چربی های اضافی بدن تان را کم می کنید می توانید از جنبه های مختلف سلامت تان را بهبود ببخشید. اضافه وزن داشتن چیزی نیست که برایتان مفید باشد. با هر کیلوگرم وزنی که اضافه می کنید خطر ابتلا به بیماری هایی همچون سکته و آپنه خواب را افزایش می دهید. کاهش ریسک فاکتورهای مربوط به این بیماری ها می تواند شرایط فعلی تان را هم بهبود ببخشد. اگر کلسترول بالایی دارید یا با فشار خون بالا دست و پنجه نرم می کنید می توانید با کاهش وزن این شرایط را هم کنترل کنید. با کاهش وزن سطح انرژی بیشتری خواهید داشت و تحرک تان بهبود پیدا می کند.

قدرت بدنی تان بهبود پیدا می کند

با کاهش وزن بدن شما هم تغییر پیدا می کند. زمانی که از شر چربی های اضافی بدن خلاص می شوید می توانید عضلات بهتر و قدرتمندتری برای خود بسازید. در این شرایط قدرت و مقاومت بدن تان بیشتر می شود. زمانی که بدن تان قوی تر می شود می توانید بیشتر پیاده روی کنید، کارهای روزمره خود را بهتر انجام دهید و شرایط بهتری را تجربه کنید. این فعالیت ها برایتان ساده تر می شود و حتی خلق و خویتان هم بهبود می یابد.

عزت نفس و اعتماد به نفس بالاتری خواهید داشت

همه ما می دانیم که داشتن اندامی متناسب چقدر می تواند بر روی اعتماد به نفس مان اثر بگذارد. یکی از مهم ترین مزایایی که کاهش وزن برای شما به همراه دارد بهبود عزت نفس و اعتماد به نفس تان است.

وقتی از شر وزن اضافی خود خلاص می شوید با خودتان حس بهتری خواهید داشت و راحت تر می توانید خودتان را دوست داشته باشید.

در چنین شرایطی بیشتر در رویدادهای اجتماعی شرکت می کنید و حس اعتماد به نفس بهتری هم خواهید داشت. حالا با افراد زیادی دوست می شوید، شبکه ارتباطی قوی تری می سازید و در کار و زندگی تان پیروزی های بیشتری به دست می آورید.

سطح استرس تان کاهش پیدا می کند

کاهش سطح استرس

یکی دیگر از مزایای شگفت انگیز کاهش وزن کاهش استرس است. مطالعات انجام شده نشان می دهد که وزن اضافی می تواند به سطح کورتیزول بالا منجر شود. کورتیزول هورمون استرس است و زمانی که سطح این هورمون در بدن افزایش پیدا می کند سطح استرس هم بیشتر می شود. از دست دادن وزن اضافی بدن می تواند سطح کورتیزول را بهبود ببخشد و به شما کمک کند اضطراب کمتری در طول فعالیت های روزمره تان داشته باشید.

خواب بهتر و با کیفیت تری خواهید داشت

بهبود کیفیت خواب

با کاهش وزن خواب شما هم بهتر می شود. وزن اضافی باعث بروز مشکلات خواب می گردد و حتی می تواند شرایطی همچون آپنه خواب را به همراه داشته باشد. زمانی که وزن کم می کنید می توانید از خواب بهتر و با کیفیت تری که دارید لذت ببرید.

اعتماد بیشتری به خود و شرایط زندگی تان خواهید داشت

از دست دادن وزن فقط به معنای آب کردن چربی های شکمی نیست. ظاهر و اندام متناسب باعث می شود شما اعتماد بیشتری به خودتان داشته باشید و شرایط تان را بهتر مدیریت کنید. وقتی به خودتان اعتماد می کنید بهتر می توانید در چالش های زندگی دوام بیاورید و پیروز شوید.

سطح انرژی تان بیشتر می شود

همه ما خوب می دانیم که از دست دادن چند کیلوگرم وزن چقدر می تواند سخت باشد.  کاهش وزن اضافی بدن می تواند چالش برانگیز باشد اما اگر همه تلاش خود را بکنید به نتایجی که همیشه مدنظر داشتید می رسید. با کاهش وزن اعتماد به نفس تان بیشتر می شود و انرژی بیشتری خواهید داشت. با افزایش انرژی کیفیت بخش های دیگر زندگی تان هم بهبود پیدا می کند. زمانی که سطح انرژی تان بیشتر می شود راحت تر می توانید به اهداف خود دست پیدا کنید. شاید باور نکنید اما کاهش وزن چنان حس خوبی در شما ایجاد می کند که می توانید انگیزه دستیابی به اهداف تان را داشته باشید.

سلامت کلی تان بهتر می شود

اگر به دنبال بهبود سلامت کلی بدن خود هستید می توانید با کاهش وزن تان کار را شروع کنید. شاید شنیده باشید که می گویند ما به همان چیزی که می خوریم تبدیل می شویم. این گفته به معنای این است که وضعیت غذاهایی که می خوریم و سبک زندگی که دنبال می کنیم بر روی خلق و خو و رفتارهایمان اثر می گذارد. انجام تمرینات ورزشی منظم، داشتن رژیم غذایی درست و داشتن استراحت کافی برای سلامتی شما مفید است و حتی می تواند سلامت روحی و روانی تان را بهبود ببخشد.

سوالات پرتکرار

در این بخش به بررسی سوالات پرتکرار شما عزیزان می پردازیم.

آیا کاهش چند کیلوگرم وزن می تواند مفید باشد؟

شاید فکر کنید چند کیلوگرم چیزی نیست که بخواهید خودتان را بابت آن به دردسر بیندازید. با اینحال بسته به وزنی که در حال حاضر دارید این مقدار کاهش وزن هم می تواند چشمگیر و قابل توجه باشد.

بعد از کاهش وزن پوست‌ام شل می شود؟

پاسخ این سوال چندان ساده نیست و به فاکتورهای متعددی بستگی دارد. به عنوان مثال سن شما چقدر است، چقدر سریع وزن کم می کنید و از لحاظ ژنتیکی چه نوع پوستی دارید. اگر بخواهیم یک پاسخ کلی به این سوال بدهیم باید بگوییم که افراد کم سن و سالی که به آرامی وزن کم می کنند پوست شان معمولا زیاد شل نمی شود. با اینحال بهتر است از یک متخصص کمک بخواهید تا شرایط مورد نیاز برای کاهش وزن را برایتان شرح دهد.

آیا کاهش وزن 22 کیلوگرم در 6 ماه می تواند دردسرساز باشد؟

کاهش 22 کیلوگرم در 6 ماه مقدار زیادی است و ممکن است هر کسی نتواند به چنین هدفی دست پیدا کند. باید مطمئن شوید که وزن شما بر اساس یک سری موارد اصولی کاهش پیدا می کند. مقدار مواد مغذی که در طول روز دریافت می کنید را بسنجید و سعی کنید با رژیم غذایی درست و تمرینات ورزشی وزن خود را کم کنید. همانطور که قبلا هم گفتیم بهتر است با یک فرد متخصص در زمینه تغذیه مشورت کنید تا شما در این سفر همراهی کند.

برای کاهش وزن 22 کیلوگرمی چه فعالیت هایی بهتر است انجام دهم؟

یکی از بهترین کارهایی که می توانید انجام دهید تهیه یک برنامه مناسب است. مطمئن شوید که این برنامه منطقی و قابل دستیابی است. ببینید هر ماه به طور میانگین چقدر می توانید وزن کم کنید. اگر در طول یک ماه تنها دو کیلوگرم وزن کم کنید به یکسال زمان نیاز دارید تا بتوانید به مقدار 22 کیلوگرم برسید.

سعی کنید هر هفته تمرینات ورزشی مناسبی داشته باشید. از نوشیدنی ها و غذاهایی استفاده کنید که سالم هستند و از مصرف غذاهای فست فودی تا جایی که می توانید خودداری نمایید. اگر زمان کافی برای ورزش را ندارید می توانید در طول روز پیاده روی کنید. صبح کمی زودتر از وقت معمول از خواب بیدار شوید و به پیاده روی بروید.

سخن نهایی

از دست دادن وزن اضافی به خصوص مقادیری همچون 22 کیلوگرم می تواند کمی چالش برانگیز باشد. اما فوایدی که از این کاهش وزن به دست می آورید بسیار شگفت انگیز خواهد بود. با رسیدن به اندام ایده آل می توانید قدرت بدنی خود را افزایش دهید، سطح انرژی بیشتری داشته باشید، تعادل بدن تان را حفظ کنید، جلوی بروز بیماری های قلبی عروقی را بگیرید و حتی اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید. سعی کنید در این مسیر با چند نفر همراه شوید و هر بار که به یک وزن خاص رسیدید به خودتان پاداش بدهید. مطمئن باشید که در نهایت حس و حال بهتری خواهید داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *