آب کردن چربی شکم چقدر زمان می‌برد؟

تا به حال برایتان پیش آمده است که بخواهید از شر چربی های اضافی شکم تان خلاص شوید؟ خوب تبریک می‌گویم. شما تنها نیستید. صرف نظر از اینکه سن تان چقدر است یا چه جنسیتی دارید بدون شک به دنبال شکمی تخت هستید تا اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید. با اینحال دستیابی به چنین هدفی کمی دشوار به نظر می رسد. ممکن است روش های زیادی را امتحان کرده باشید. با خودتان می گویید من دیگر نمی توانم از شر چربی های شکمم خلاص شود. خوشبختانه علم پاسخ قانع کننده ای به نیازهای شما دارد. شما باید بدانید که آب شدن چربی های شکمی به زمان نیاز دارد. اما سوال اینجاست که چقدر باید منتظر بمانیم تا شکممان تخت شود؟ بیایید ببینیم علم چه جوابی برای این سوال دارد.

بازه زمانی منطقی برای آب کردن چربی های شکمی

آب کردن چربی شکم

داشتن شکم تخت رویای دست یافتنی است به شرطی که بدانید از کجا باید شروع کنید و چقدر باید منتظر بمانید. افرادی که چربی شکمی زیادتری دارند ممکن است مجبور شوند مدت زمان بیشتری را منتظر بمانند تا به وزن دلخواه خود برسند. مدت زمان دستیابی به این هدف به فاکتورهای متعددی بستگی دارد. به خاطر داشته باشید که اهداف هر فرد برای کاهش چربی های شکمی به فرد دیگر متفاوت است. بیایید این موضوع را بیشتر موشکافی کنیم.

مراحل آب شدن چربی

به خاطر داشته باشید که کم کردن چربی کار ساده ای نیست اما اگر این فرآیند را به مراحل مختلف تقسیم بندی کنید راحت تر می توانید به چیزی که می خواهید برسید. در این مسیر 4 مرحله داریم که هر کدام را می توانیم به شرح زیر تعریف کنیم:

کم شدن ذخایر گلیکوژن در بدن

بدن شما قند و گلیکوژن را  ذخیره می کند تا به عنوان سوخت مورد استفاده قرار دهد. معمولا انسان ها  بیش از 300 الی 400 کالری از گیلکوژن را در کبد و 2 هزار الی 10 هزار کالری را در عضلات خود دارند. کبد همانند یک فنجان است و اندازه ثابتی را می تواند در خود جای دهد. عضلات اما مثل بالون هستند. آن ها می توانند متورم شوند و از حجم شان کاسته شود. هر چقدر بیشتر ورزش کنید عضلات مقدار گلیکوژن بیشتری می توانند در خود نگه دارند. اگر کمبود کالری داشته باشید بدن از ذخایر گلیکوژن موجود در کبد استفاده می کند و اگر نیاز داشت به سراغ عضلات می رود. بدن شما تلاش می کند به ذخایر عضلات شما دست نزند. استفاده از ذخایر گلیکوژن و کاهش سطح آن معمولا 36 الی 48 ساعت بعد از تمرین ادامه دارد. اگر بدن نیاز به انرژی بیشتری داشت به سراغ چربی های موجود می رود.

از دست دادن چربی

در طول این مرحله شما باید کمی قبل از وعده غذایی تان حس گرسنگی داشته باشید اما لازم نیست زیاد گرسنه باشید. مطالعات و تحقیقات انجام شده نشان می دهد مرحله از دست دادن چربی در فرآیند کاهش وزن می تواند از چند هفته تا چند ماه طول بکشد. این موضوع به وزن بدن شما بستگی دارد.

استپ کاهش وزن

پلاتو یا استپ کاهش وزن  زمانی رخ می دهد که بدن تان دیگر وزنی کم نمی کند. این مرحله و مدت زمان آن می تواند بر اساس سبک زندگی افراد و روشی که برای کاهش وزن اتخاذ کرده اند متغیر باشد. اگر بخواهیم به طور کلی صحبت کنیم این مرحله بین چند هفته تا چند ماه متغیر خواهد بود.

ریکاوری متابولیک

یکی از مطالعات انجام شده بیان می کند شما باید متابولیسم خود را به وضعیت معمول خود باز گردانید. همانطور که به بدن خود سوخت بیشتری می دهید، به تدریج می تواند به عملکرد معمول خود بازگردد.

مرحله بازیابی متابولیک کاهش چربی معمولاً حدود 4-7 روز طول می کشد. در طی این مرحله، بدن می تواند میزان متابولیسم خود را ترمیم و بازیابی کند و به آن اجازه می دهد کالری بیشتری بسوزاند و با کاهش چربی به مسیر خود بازگردد.

آیا سن در این مسیر تاثیرگذار است؟

زمانی که سن مان بیشتر می شود آب کردن چربی های شکمی کمی چالش برانگیز خواهد بود. این موضوع به خاطر کاهش حجم عضلات، متابولیسم کندتر و سبک زندگی ساکن رخ می دهد. با اینحال یکی از مطالعات انجام شده نشان می دهد افزایش سن باعث افزایش رسوب چربی در شکم می شود. اگرچه تغییرات هورمونی مرتبط با افزایش سن وجود دارد، اما این امکان وجود دارد که افراد در مراحل بعدی زندگی خود وزن کم کنند، اگرچه این امر به تلاش و زمان بیشتری نیاز دارد.

روش های علمی برای آب کردن چربی شکمی

می خواهید سریع تر و مطمئن تر چربی های شکمی خود را از دست بدهید؟ در این بخش همراه ما باشید.

فیبر بیشتری بخورید

فیبر برای کاهش چربی شکم

فیبر می تواند به فرآیند کاهش وزن شما کمک کند و چربی های شکمی تان را کاهش دهد. تحقیقات انجام شده نشان می دهد اگر شما 10 گرم فیبر بیشتری بخورید چربی شکمی تان در طول 5 سال 3.7 درصد بیشتر کاهش پیدا می کند.

از مصرف غذاهایی که چربی های اشباع دارند خودداری کنید

هیدروژن به برخی از چربی های غیر اشباع افزوده می شود تا چربی های اشباع به وجود آورد. قبلا این نوع چربی ها در بیشتر غذاها مورد استفاده قرار می گرفت. یکی از مطالعات انجام شده نشان می دهد مصرف چربی های اشباع برای مدت زمان کوتاه باعث تجمع چربی اضافی در بدن نمی شود اما در طولانی مدت باعث تجمع چربی در شکم می شود و حتی می تواند بیماری های قلبی عروقی زیادی برایتان به وجود آورد.

از الکل استفاده نکنید

در مطالعات انجام شده دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که مصرف زیاد الکل می تواند به تجمع چربی در اطراف شکم منجر شود. شواهد موجود نشان می دهد افرادی که هر روز الکل می نوشند بیشتر از سایر افراد چربی های شکمی دارند.

رژیم غذایی با پروتئین بالا را امتحان کنید

اگر می خواهید با موفقیت وزن تان را کم کنید پروتئین یک ماده ضروری برای شماست. شما نمی توانید بدون پروتئین رژیم کاهش وزن درستی داشته باشید. یکی از مطالعات انجام شده نشان می دهد مصرف پروتئین می تواند چربی های شکمی را کاهش دهد و باعث عضله سازی شود. رژیم های غذایی غنی از پروتئین همچون گوشت، مرغ و تخم مرغ می توانند بهترین انتخاب شما باشند. البته شما می توانید از مکمل های رژیمی غذایی هم استفاده کنید.

استرس خود را کاهش دهید

شاید باور نکنید اما استرس باعث می شود چربی در ناحیه شکمی ذخیره شود. زمانی که استرس دارید کورتیزول بیشتری در بدن تان ایجاد می شود. مطالعات می گویند کورتیزول بالا می تواند گرسنگی شما را بیشتر کند و باعث شود چربی بیشتری در شکم ذخیره گردد.  از تکنیک های کاهش استرس استفاده کنید.

از تمرینات کاردیو بهره ببرید

تمرینات ایروبیک می تواند برای سلامت کلی شما مفید باشد و به سوختن کالری های بیشتر کمک کند. یکی از مطالعات انجام شده نشان می دهد افرادی که برای 300 دقیقه در هفته تمرینات ایروبیک انجام داده بودند چربی بیشتری نسبت به سایر افراد از دست دادند.

می خواهید فرآیند آب شدن چربی شکمی را تسریع کنید؟ این روش ها متعلق به شماست

چقدر طول می کشد تا چربی شکم را کم کنیم؟

نمی توانید از شر چربی های شکمی خلاص شوید؟ دوست دارید کمی اندام خود را زیباتر نمایید؟ بیایید یک سری تکنیک دیگر را برای کاهش چربی شکمی بررسی کنیم.

روز تقلب نداریم

از دست دادن چربی شکمی به دلایل مختلف دشوار است. یکی از مطالعات نشان می دهد به جای اینکه در طول هفته به خود سخت بگیرید و آخر هفته ها پرخوری کنید رژیم غذایی متعادلی داشته باشید و در طول آخر هفته هم مراقب چیزهایی که می خورید باشید.

نوشیدن الکل را همین امروز ترک کنید

نوشیدن الکل می تواند بر روی چربی های ذخیره شده در اطراف شکم اثر بگذارد. برای اینکه بتوانید زودتر از شر چربی های شکمی خلاص شوید بهتر است الکل را کنار بگذارید و بر روی مصرف غذاهای سالم تمرکز کنید.

بیش از 5 بار در هفته ورزش کنید

اگر می خواهید بدن سالم تری داشته باشید و از شر چربی های شکم خلاص شوید باید بیش از 5 بار در هفته ورزش کنید. اینکار را می توانید با پیاده روی، دویدن یا تمرینات اضافی انجام دهید.

روزانه بیش از 6000 قدم پیاده روی کنید

یکی از بهترین تمریناتی که برای آب کردن چربی شکم می توانید انجام دهید پیاده روی است.  اگر بتوانید تعداد قدم های خود را به 8000 برسانید می توانید وزن تان را کم کنید و از مزایای اضافی که پیاده روی برایتان به ارمغان می آورد بهره ببرید.

با پیاده روی چقدر زمان می برد تا چربی شکمی آب شود؟

مقدار زمان مورد نیاز برای آب کردن چربی با پیاده روی از فردی به فرد دیگر متفاوت است. این موضوع به ترکیب بدنی، وزن اولیه و سطح تناسب اندام شما بستگی دارد. بهتر است یک برنامه متعادل برای خود ایجاد کنید که تمرینات کاردیو را با تمرینات قدرتی ترکیب می کند.

سخن نهایی

اگر بخواهیم به پاسخ سوال اصلی مان باز گردیم باید بگوییم که نسخه واحدی برای همه نمی توان پیچید. اینکه چقدر طول می کشد تا شما از شر چربی های شکمی خلاص شوید به فاکتورهای متعددی بستگی دارد. با اینحال می توان در عرض 6 الی12 هفته چربی شکم را کاهش داد. برای اینکه شاهد تغییرات دلخواه تان باشید باید صبور باشید. تمرینات ورزشی مناسبی را در طول هفته انجام دهید، چربی های اضافی وارد بدن خود نکنید، از استرس دوری کنید، الکل را از زندگی خود حذف کنید و در نهایت سبک زندگی سالمی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *