مزایای ورزش پیلاتس که بهتر است بدانید

پیلاتس که یکی از ورزش های محبوب در میان افراد مختلف است می تواند مزایای متعددی برای شما به همراه داشته باشد. با اینکه بیشتر افراد این ورزش را تنها برای زنان مناسب می دانند اما واقعیت این است که همه افراد صرف نظر از سن و جنسیتی که دارند می توانند از تمرینات پیلاتس بهره ببرند. علاوه بر این تجهیزاتی که برای انجام این تمرین نیاز است در بیشتر خانه ها یافت می شود و به کمک این تجهیزات می توان بیش از 600 نوع تمرین انجام داد. اگر به این تمرین علاقه دارید و می خواهید آن را شروع کنید در این مقاله همراه ما باشید. در ادامه قرار است دلایلی خوبی برای شروع ورزش پیلاتس بیان کنیم.

پیلاتس چیست؟

پیلاتس چیست

این ورزش نوعی تمرین ورزشی برای کل بدن است که تلاش می کند فعالیت های روزانه شما و سبک زندگی تان را تا حد زیادی بهبود ببخشد. با اینکه بیشتر تمرینات بر روی هسته اصلی بدن تمرکز دارند اما همیشه هدف و تمرکز ما بر این بخش نیست. شما می توانید حرکت ها و الگوهای مختلفی را به کمک مربی خود انجام دهید و عملکرد کل بدن تان را بهبود ببخشید. این تمرین ورزشی می تواند از طریق تعادل عضلات و الگوهای مختلف قدرت بهینه ای را برای شما به ارمغان بیاورد.

مزایایی که انجام تمرین پیلاتس برایتان به ارمغان می آورد

مزایای پیلاتس

افرادی که تصمیم دارند تمرینات ورزشی پیلاتس را شروع کنند و دنبال یک سری مزایای تایید شده هستند بهتر است این بخش را به دقت مطالعه کنند. گاهی از اوقات بیان برخی از مزایا به ما کمک می کند راحت تر تن به تمرینات ورزشی بدهیم و تلاش کنیم بدن سالم تری برای خود بسازیم.

قدرت هسته بدن را افزایش می دهد

همانطور که قبلا هم بیان کردیم پیلاتس برای تاکیدی که بر روی هسته اصلی بدن دارد شناخته شده است. مرکز بدن همان جایی است که همه حرکت ها از آنجا نشات می گیرد. زمانی که این بخش از بدن تقویت می شود کل بدن مورد پشتیبانی قرار می گیرد و حرکات و انعطاف پذیری ما بهبود می یابد. تمرینات پیلاتس به شما کمک می کند هسته اصلی بدن تان را بهبود ببخشید و عملکردتان را تقویت کنید. قدرت هسته بدن یک فاکتور کلیدی برای کاهش دردهای پشت و کمر است و می تواند یک گزینه عالی برای بهبود حرکات شما باشد.

حالت بدنی شما را بهبود می بخشد

یادتان هست وقتی کودک بودیم والدین مان اصرار داشتند که درست و صاف بنشینیم و صاف راه برویم؟ اگر دوست دارید همین حالت بدنی را در بزرگسالی هم داشته باشید می توانید از تمرینات پیلاتس استفاده کنید. این تمرین ورزشی تلاش می کند همه بخش های بدن را با هم تراز کند و محدوده حرکتی تان را بهبود ببخشد. در چنین شرایطی است که وضع و حالت بدن هم بهتر می شود و ظاهر زیباتری به شما می بخشد.

درد کمر را کاهش می دهد

تا به حال شده است که شب تا صبح با درد کمر نتوانید بخوابید یا حتی نتوانید کارهای روزمره تان را به درستی انجام دهید؟ اگر پاسخ تان به این سوالات مثبت است باید تمرین پیلاتس را امتحان کنید. این تمرین عضلات عمیق شکمی را هدف قرار می دهد و تلاش می کند دردی که در کمر شما پنهان شده است را کاهش دهد. این عضلات از اندام های شما محافظت می کنند و کمرتان را در حالت متعادل نگه می دارند.

مانع از آسیب های بدنی می شود

پیلاتس یکی از تمریناتی است که عضلات بدن را به تعادل می رساند و باعث می شود اسیب زیادی به بخش های مختلف وارد نشود. عضلاتی که شل و ضعیف هستند یا بسیار سفت هستند می توانند بدن شما را در معرض آسیب های مختلف قرار دهند. این تمرین ورزشی بر روی ایجاد قدرتی پویا تمرکز می کند. در این شرایط بدن تان از مفاصل موجود محافظت و پشتیبانی می کند. تحقیقات موجود نشان می دهد این تمرین بهترین و موثرترین روش برای کاهش خطر آسیب دیدگی ناشی از ورزش است.

انرژی شما را بیشتر می کند

این روزها که همه ما با برنامه های شلوغی دست و پنجه نرم می کنیم نیاز به انرژی بیشتری داریم.  پلاتس با تمرکز بر تنفس شما، تلاش می کند ظرفیت ریوی شما را بهبود ببخشد. این موضوع باعث می شود هورمون هایی که حس خوب تولید می کنند بیشتر ترشح شوند، اکسیژن در بدن جریان یابد و جریان خون در بدن بیشتر شود. زمانی که این تمرین ورزشی را انجام می دهید نه تنها خسته نمی شوید بلکه انرژی تان هم افزایش پیدا می کند.

هوشیاری تان را هم افزایش می دهد

پیلاتس تمرین بدنی ذهنی است و می تواند هوشیاری و آگاهی شما را هم نسبت به ذهن و هم نسبت به بدن افزایش دهد. زمانی که این تمرین را انجام می دهید می توانید از دردها، احساسات و محیط اطراف خود آگاه شوید.

استرس تان را تا حد زیادی کاهش می دهد

هیچ چیز بدتر از این نیست که احساس استرس تمام وجودتان را فرا بگیرد. اگر احساس می کنید استرس دارید و نمی توانید با روش های معمول استرس تان را مدیریت کنید چرا به سراغ تمرینات پیلاتس نمی روید؟ این تمرین به دلیل ماهیتی که دارد می تواند سیستم عصبی شما را تنظیم کند و مانع از بروز استرس شدید در شما شود.

دردهای قاعدگی را کاهش می دهد

دوره های قاعدگی دردناک یکی از مشکلاتی است که بیشتر خانم ها با آن دست و پنجه نرم می کنند. اگر شما هم چنین مشکلی را تجربه می کنید بهتر است به کمک تمرینات پیلاتس شرایط تان را بهبود ببخشید. مطالعات مختلفی که در این زمینه انجام شده است نشان می دهد که پیلاتس می تواند دردهای قاعدگی شما را کاهش دهد و آرامش بیشتر برایتان به ارمغان بیاورد.

انعطاف پذیری و دامنه حرکتی تان را بهتر می کند

انعطاف پذیری و دامنه حرکتی از جمله مسائل مهمی است که نشانه سلامتی عضلات و مفاصل بدن شماست. دامنه حرکتی خوب نیازمند انعطاف پذیری و قدرت است. تمرینات پیلاتس حرکت بدنی تان را با حرکات نرم، دقیق و آرام بهبود می بخشد و می تواند قدرت، حرکت و انعطاف پذیری تان را بهتر کند.

به تعادل بدنی تان کمک می کند

بهبود تعادل بدنی

اگر بدانید داشتن تعادل در بدن چقدر مهم است به دنبال روش های مختلفی می روید که به بهبود آن کمک می کند. شما در هر سن و هر شرایطی که باشید باید تعادل بدن تان را حفظ کنید. هر حرکت و فعالیتی که در طول روز انجام می دهید به تعادل نیاز دارد. تمرینات پیلاتس به دلیل تمرکزی که بر روی کل بدن دارد می تواند تعادل شما را بهبود ببخشد.

سیستم ایمنی قوی تری برایتان به ارمغان می آورد

تحقیقات انجام شده نشان می دهد پیلاتس می تواند قدرت سیستم ایمنی شما را افزایش دهد. این موضوع در افرادی که پا به سن گذاشته اند از اهمیت بیشتری برخوردار است. شما در هر سنی که باشید به کمک تمرینات پیلاتس می توانید سیستم ایمنی قوی تری را تجربه کنید. این موضوع بیشتر به دلیل جریان خون بهبود یافته است. یادتان باشد سیستم ایمنی زمانی درست کار می کند که جریان خون به درستی در بدن عمل کند.

عملکرد شناختی خوبی برایتان به ارمغان می آورد

اگر می خواهید مغز بهتر و سالم تری داشته باشید از پیلاتس کمک بگیرید. مطالعات نشان می دهد افرادی که تمرینات پیلاتس انجام می دهند عملکرد شناختی بهتری دارند. در این مطالعات نشانگرهای مختلفی مثل توسعه نورون های جدید، جریان خون به مغز و انتقال دهنده های عصبی مورد بررسی قرار گرفته اند. محققان به این نتیجه رسیده اند که تمرینات پیلاتس می تواند تفکر شما را بهبود ببخشد و قدرت مغزتان را افزایش دهد.

عملکرد شما را در تمرینات ورزشی بهبود می بخشد

چه ورزشکار حرفه ای باشید و چه مبتدی به کمک تمریناتی مثل پیلاتس می توانید عملکرد بهتری از خود به نمایش بگذارید.

این تمرین ورزشی تعادل بدن را با قدرت بخشیدن به عضلات و بهبود دامنه حرکتی تان افزایش می دهد. این موضوع باعث می شود شما سریع تر از قبل به اتفاقاتی که در ورزش رخ می دهد واکنش نشان دهید و از آسیب های احتمالی هم دور باشید. مطالعات انجام شده بر روی ورزشکاران رشته های مختلف نشان می دهد این تمرین می تواند سرعت افراد را بهبود ببخشد، قدرت شان را بیشتر کند، انعطاف پذیری بیشتری برایشان به ارمغان آورد و حجم عضلات شان را بهبود ببخشد.

استخوان های قوی تری برایتان به ارمغان می آورد

اگر سبک زندگی فعلی تان به گونه ای است که زیاد حرکت نمی کنید و ساکن هستید باید پیلاتس را در برنامه های خود بگنجانید. این تمرین ورزشی باعث می شود زندگی باکیفیت تری داشته باشید، درد کمتری را تجربه کنید و چگالی استخوان هایتان افزایش یابد.

سخن نهایی

تمرینات ورزشی مختلف مزایای خاص خود را دارند. در این مقاله سعی کردیم به مزایای ورزش پیلاتس بپردازیم و ببینیم زمانی که تمرینات مربوط به این ورزش را انجام می دهید چه مزایایی حاصل می شود. همانطور که مشاهده کردید این تمرین طیف وسیعی از مزایا را برایتان به همراه دارد و اگر به درستی انجام شود می تواند بدن و روح سالم تری برایتان به ارمغان بیاورد. سعی کنید در برنامه های خود تمرینات پیلاتس را هم بگنجانید تا از سلامت بیشتری برخوردار شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *